י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מכבי בשיתוף עמותת 'קמנו ונתעודד' עורכים וועידת רפואה והלכה לחולי אפילפסיה ראשונה וייחודית בסוגה

לראשונה, בשיתוף פעולה מיוחד משלבים ידיים רפואה והלכה למען חולי אפילפסיה מתוך מטרה להעניק מענה רפואי הלכתי מותאם ומקצועי לחולי אפילפסיה

מכבי בשיתוף עמותת 'קמנו ונתעודד' עורכים וועידת רפואה והלכה לחולי אפילפסיה ראשונה וייחודית בסוגה
מכבי דרום ועידת אפילפסיה צילום: יח"צ

בכנס ראשון וייחודי מסוגו, פותחת מכבי צוהר לעולמם של חולי אפילפסיה ובשיתוף פעולה עם עמותת 'קמנו ונתעודד'- מקימה ועידת רפואה והלכה בנושא אפילפסיה. הכנס, שייערך ביוזמתו של הנהלת מחוז הדרום, ר' אריה קליין- מנהל מגזרים במחוז הדרום ור' ישראל רייס- יו"ר ארגון 'קמנו ונתעודד'- מציב בחזית סדר היום הציבורי את מחלת האפילפסיה ממנה סובלים רבות ואינם מודעים להיבטים ההלכתיים של המחלה.

 לראשונה, בשיתוף פעולה מיוחד משלבים ידיים רפואה והלכה למען חולי אפילפסיה מתוך מטרה להעניק מענה רפואי הלכתי מותאם ומקצועי לחולי אפילפסיה.

בין הנושאים שידונו על סדר היום יהיו- מה פוסקת ההלכה לגבי צום לחולים במחלה, טיפול ונטילת תרופות בשבת, שתיית יין בשבתות ומועדים ושאלות בנושאים נוספים שהועלו על ידי המתמודדים במחלה והגיעו לשולחנם של רבנים, פוסקי הלכה ורופאי הקופה.

היוזמה לכנס הינה חלק משורה של פעולות שעורכת מכבי במחוז הדרום, בראשותה של ראש המחוז הנכנסת- ד"ר רחלי מיזן מתוך מטרה וחזון- להעניק מעטפת של רפואה לכלל חברי מכבי במחוז, גם בנושאים שלעיתים מודחקים מסדר היום ומחלות שמקבלות פחות במה ביום יום השגרתי. כל חבר במכבי שמתמודד עם כל ענין רפואי באשר הוא- זכאי וראוי לקבל את מלוא המענה במקצועיות, ברגישות והכי חשוב- בהתאמה מלאה לאורחות חייו.

בכנס שיתקיים היום, יום ד' במרכז הרפואי החדש והמתקדם של מכבי ברובע ו', ישתתפו רבני העיר, מורי הוראה ומו"צים בכירים מכל רחבי הארץ יחד עם רופאים בכירים ומובילים בתחומם וראשי הנהלת מחוז הדרום של מכבי וארגון 'קמנו ונתעודד' בראשם ר' ישראל רייס יו"ר הארגון.

ר' ישראל רייס יו"ר ארגון 'קמנו ונתעודד': "החיבור למכבי מהווה עבורנו כלי נוסף להעמקת הפעילות שלנו בנושא, להגברת המודעות ולהעמקת ארגז הכלים שלנו בסיוע לחולי אפילפסיה. אין לי ספק שהועידה הזאת מהווה רק צעד ראשון בדרך לפעילות ענפה, מבורכת ומרגשת".

ר' אריה קליין, מנהל מגזרים במחוז הדרום: "זוהי זכות גדולה עבורי להוביל מיזמים חשובים ומערכתיים שכאלו לטובת ולתועלת כלל חברי מכבי במחוז. אני שמח על ההזדמנות שלנו במחוז לחבור לארגוני רפואה לתועלת מיזמים ברוכים ולעבוד בשיתוף עם רבנים ומורי הוראה בעיר כדי להעניק את המיטב עבור החברים".

 

מכבי שירותי בריאות אפילפסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד