כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בג"ץ הפך את החלטתו

לאחר עתירת הפלסטינים: מצפה כרמים לא יפונה

שופטי בג"ץ קיימו היום דיון דחוף בו הכריעו כי היישוב מצפה כרמים שבמזרח הרי בנימין לא יפונה, זאת בניגוד להחלטה הקודמת של בג"ץ. השופטים קבעו שיש לפצות כספית את בעלי הקרקע. שר המשפטים בירך על ההחלטה

לאחר עתירת הפלסטינים: מצפה כרמים לא יפונה
מצפה כרמים צילום: יונתן זינדל פלאש 90

שופטי בג"ץ הכריעו היום (רביעי) סופית כי היישוב מצפה כרמים שבמזרח הרי בנימין לא יפונה, זאת בניגוד להחלטה הקודמת של בג"ץ. השופטים קבעו כי הקרקע הינה פלשתינית פרטית, אך הוקצתה למתיישבים בטעות בתום לב. השופטים קבעו כי יש לפצות כספית את בעלי הקרקע.

ההכרעה נקבעה על חודו של קול, ארבעה שופטים סברו כי אין לגרש, לעומת שלושה שהיו בעד. לפני שנתיים קבע בג"ץ שהיישוב יפונה בתוך שלוש שנים, אך כאמור היום פסק בג"צ כי אין צורך לפנות את המשפחות.
ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב לפסיקה ובירך: "אני מצדיע לתושבים החלוצים והנפלאים של מצפה כרמים ושמח על החלטת בגצ בעניין היישוב. יחד עם שותפינו למחנה הלאומי אנחנו נקים לאחר הבחירות ממשלה לאומית יציבה וחזקה שתסדיר סופית את היישוב ותפעל לשגשוגה וביסוסה של ההתיישבות הצעירה והותיקה בכל חלקי ארצנו".

שר המשפטים, גדעון סער, הגיב ואמר: "מברך על פסק דין חשוב, בו נעשה צדק, של בית המשפט העליון בדיון נוסף 'מצפה כרמים'. דעת הרוב הפכה את פסק הדין הקודם וקבעה שתושבי הישוב לא יפונו מבתיהם, כיוון שהם נשלחו למקום ע"י המדינה והסתמכו עליה. מברך את שותפי, שר הביטחון בני גנץ שיזם את הבקשה לדיון נוסף ופעל לשינוי התוצאה".

גם שרת הפנים איילת שקד בירכה על פסיקת בג"ץ ואמרה: "השכל הישר והרוח הציונית ניצחו. כשרת המשפטים הייתה לי הזכות להוביל את עמדת המדינה וכעת בית המשפט העליון פסק את הדבר הנכון והמתבקש. "עוֹד תִּטְּעִי כְרָמִים בְּהָרֵי שֹׁמְרוֹן נָטְעוּ נֹטְעִים וְחִלֵּלוּ".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ הגיב לפסק דין מצפה כרמים ואמר: "אני מברך על ההחלטה הצודקת והמוסרית ומברך את תושבי מצפה כרמים החלוצים על הסרת חרב ההריסה המיידית מעל בתיהם. בעזרת ה׳ ובעזרתכם, בקרוב מאד נקים ממשלה יהודית, ציונית ולאומית שתסדיר את היישוב מצפה כרמים ועוד יישובים רבים ותמשיך בהצמחת ההתיישבות הצעירה והותיקה להמשך פריחה ושגשוג לעוד שנים רבות וטובות".
בג''צ פלסטינים בצלאל סמוטריץ כרמים פינוי יישוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד