כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מערכת בחירות קריטית

המטרה של החרדים: לסחוט את הלימון \\ דעה

חברי הכנסת החרדים חייבים להתעשת, לצאת ממאבקי היוקרה והאגו ולהתחיל לעבוד כדי להכריע את המערכה הקריטית. שני מנדטים של בוחרים חרדים לא הצביעו בבחירות האחרונות, הם אלו שיכולים הפעם לעשות את ההבדל בין הפסד לניצחון // ארי קלמן

המטרה של החרדים: לסחוט את הלימון \\ דעה
יונתן זינדל - פלאש 90

97 ימים לבחירות והגיע הזמן שבמפלגות החרדיות יתעוררו, יפשילו שרוולים וייגשו לעבודה, שבסיומה אולי יזכו בניצחון מוחץ לגוש הימין וחזרה לתפקידי ההשפעה בממשלה ובכנסת. הקרבות הפנימיים לא יביאו את המנדט ה-61, גם לא איומי הפיצול; בש"ס וביהדות התורה חייבים לעשות הכול כדי לסחוט את הלימון ולהוציא את כולם לקלפי - עד המצביע האחרון.

בבחירות אשתקד איבדו הסיעות החרדיות מעל 62,000 קולות, השווים כשני מנדטים, שהיו יכולים להוות תוספת כוח משמעותית עבור החרדים. ש"ס איבדה 36,845 קולות ויהדות התורה 26,046 קולות, גם בבחירות הבאות יש כמנדט וחצי חרדי שבמצב הנוכחי לא יצא להצביע.

שאלת ההכרעה בבחירות מעסיקה מאוד את המגזר החרדי: מה יעשו נציגנו במידה וגוש הימין לא יגיע ל-61? כדי להימנע מכך לחרדים יש ביד את המפתח להשגת המנדט הנוסף, לעורר את אלה שלא מתכוונים להצביע ולגרום להם להצבעה לאחת המפלגות החרדיות או לכל הפחות לאחר ממפלגות הגוש.

בבחירות האחרונות נתניהו התרוצץ בין כפרים בדואים, יישובים וערים מהמגזר הערבי. "אבו יאיר" הם צעקו לו. נתניהו אז השתעשע ברעיון של הצבעה ליכודית במגזר הערבי. אבל נתניהו שכח דבר אחד, את הבית, את קהלי הליכוד עם פוטנציאל הצבעה בטוח שנשארים בבית ולא יוצאים לקלפי. אם מאדישות ואם מחוסר הבנה של יכולתם להכריע את המערכה.

היום כבר ברור, אין כמעט מעבר בין גושי; לבוחרים ברורה הדעה בנוגע לסוגיית כן ביבי לא ביבי. המפלגות מתחרות בתוך הגוש על הבייס שלהם; מי יצליח לגרום לקהל פוטנציאלי שלו לצאת לקלפי ולהצביע.

האמריקאים יביאו ניצחון לגוש הימין?

ביום שישי האחרון הופיעה מודעה מעניינת ב'יתד נאמן', מודעה הקוראת לחרדים אמריקאים המתגוררים מספר שנים בארץ, וטרם ביצעו עלייה (ולכן אינם זכאים להצביע) לבצע עלייה ובכך לממש את זכות ההצבעה שלהם בבחירות הקרובות. זו בהחלט הדרך הנכונה ליעד. הם מבינים את הצורך לפנות לבייס של קהלי היעד הפוטנציאלים בתוך הבית.

הפנייה לחרדים האמריקאים הגרים כאן בארץ, היא חשובה במיוחד. מדובר בקהל עם פוטנציאל הצבעה גבוה מאוד, אברכים ממיר, משפחות ברוכות ילדים מרמת בית שמש – אנשים שגרים בארץ ישראל שנים רבות.

אנשי המפלגה צריכים להבהיר לקהלים הפוטנציאלים של יהדות התורה, שיש להם קול ביהדות התורה, מישהו שיקשיב לצרכים ולרצונות שלהם. הקהל החרדי האמריקאי מחפש דמות להתחבר אליו; לשלומי אמונים יש את מאיר פורש, לליטוואַק הקלאסי יש את משה גפני, ולחרדים האמריקאים צריכה להיות דמות כמו יצחק פינדרוס שמדבר בשפה שלהם.

על המפלגות החרדיות לצאת כבר עכשיו בקמפיין שיוודא שכל בעל זכות בחירה חרדי וימני ייגש אל הקלפי בז' חשוון. אם יתממש הצפי ויהיה אחוז הצבעה בבחירות, הדבר יסכן את המפלגות החרדיות שעלולות להיחלש אף מעבר לכוחם כיום. לכן צריך מאמץ כפול ומכופל ובטח לא פיצול ולא קרבות - צו 8 לכל החרדים.

בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד