י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
צו חדש

נתפסת שורף פסולת? זה יעלה לך בקנס של אלפי שקלים

לפי הצו החדש שאושר, אדם יחיד אשר ייתפס שורף פסולת שלא במסגרת עסקו או משלח ידו ייקנס בסכום של 2,000 שקל, ואילו תאגיד או עוסק מורשה ייקנס ב-12,000 שקל

נתפסת שורף פסולת? זה יעלה לך בקנס של אלפי שקלים
שריפה: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הבערת פסולת תהיה עבירת קנס: ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום (רביעי) את תיקון צו סדר הדין הפלילי (עבירות קנס – שמירת הניקיון), תש"ס-2000, והכללת עבירה של שריפת פסולת לפרטים בצו - כך שעם פרסום התיקון, תתאפשר אכיפתה כעבירת קנס. 

לפי הצו, אדם יחיד אשר ייתפס שורף פסולת שלא במסגרת עסקו או משלח ידו ייקנס בסכום של 2,000 שקל, ואילו תאגיד או עוסק מורשה ייקנס ב-12,000 שקל. 

עם אישור התיקון לצו היום ופרסומו, יינתן למפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה לפקחי יחידת ינשו"ף המשותפת למשרד , לרשות הטבע והגנים למניעת שריפות פסולת לשוטרים ולפקחים ברשויות אכיפה נוספות, כגון ברשויות מקומיות - כלי אכיפתי משמעותי. 

כלי זה מצטרף למגוון כלי האכיפה העומדים לרשות המשרד, הן המנהליים והן הפליליים שאותם מיישמים מפקחי המשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה במאבק הכולל של המשרד במלחמה בשריפות הפסולת הבלתי חוקיות.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי "שריפת פסולת אסורה ומסוכנת בפן האקולוגי, הבריאותי והבטיחותי. היא גורמת לפליטת מזהמים ומסכנת את בריאות הציבור, בתי גידול של בעלי חיים, צומח ועוד. כמו כן יש גם סכנה להתפשטות של שריפות. על כן, המשרד להגנת הסביבה הציב לעצמו כיעד מרכזי את המאבק והטיפול בתופעת שריפת הפסולת הבלתי חוקית". 

בימים אלה של חודשי הקיץ, שבהם מתרחשת עלייה במספר השריפות של פסולת בשטחים פתוחים, מבצע המשרד פעילות אכיפה ממוקדת לנושא.

על פי הערכות המשרד, רוב מפגעי העשן נוצרים משריפות קטנות בשטחים פתוחים ולא מאתרי פסולת מוסדרים. בשל מזג האוויר החם והיבש ישנה סכנה כי שריפה קטנה בשטח פתוח תתפתח לשריפה גדולה שתסכן את בריאותו ואת שלומו של הציבור. בשנים האחרונות, המוקדים העיקריים בהם פורצות שריפות בעונת הקיץ הם אזור צפון הנגב, אזור המשולש, וצפון הארץ.

במסגרת ההיערכות לעונת הקיץ, מנכ"לית המשרד להגנת הסביבה, גלית כהן, הנחתה על הגברת הפיקוח והאכיפה לצורך מניעת שריפות וצמצומן בעונה הבוערת. כך, המשרד מתגבר בימים אלה את נוכחות גורמי הפיקוח בשטח, ולצורך כך גויסו יחד עם יחידת ינשו"ף המשותפת למשרד ולרשות הטבע והגנים צוותים מהמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, מהמדור להגנת הסביבה של משטרת ישראל ויחידות נוספות ברשות הטבע והגנים.

הכוחות נפרסים באזורים המועדים לפורענות ולשריפות פיראטיות, במטרה לשפר את הטיפול והאכיפה בעבירות השריפות הן על ידי איגום משאבים וכוחות, והן על ידי הגברת הנוכחות בשטח שתביא בהכרח לצמצום זמן התגובה והטיפול במפגע בזמן אמת. 

בנוסף, היחידה מתגברת ומשתמשת באמצעים טכנולוגיים כגון מצלמות אבטחה. באמצעות שימוש בטכנולוגיה ניתן יהיה להגביר את האכיפה בשטח ולמצות את הדין באופן יעיל ומהיר עם מציתי השריפות.

 

פסולת שריפה קנס המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד