י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות חתימת שרת הפנים

המדינה תחויב לשלם ארנונה עבור שטחי המחנות בתל השומר

אחרי המתנה של שנים רבות שבהן שטח המחנות היה גלילי ולא משויך מוניציפלית, בעקבות חתימתה של שרת הפנים איילת שקד שטחי מחנות תל השומר יחולק בין שתי הרשויות בהסכמה

המדינה תחויב לשלם ארנונה עבור שטחי המחנות בתל השומר
לשכת גיוס תל השומר. אילוסטרציה צילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

אחרי המתנה ארוכת שנים, אתמול (שלישי) זה סוף סוף קרה: שטחי תל השומר יחולקו בין הרשויות אור יהודה וקריית אונו בהתאם להחלטת משרד הפנים, כך ש-980 דונם ישויכו לאור יהודה ו-833 דונם ישויכו לקריית אונו.

על פי ההחלטה, יוכלו שתי הרשויות להתחיל לגבות ארנונה ממשרד הביטחון עד לפינוי המחנות, ולאחר מכן ימומשו התוכניות להקמת יחידות דיור ושטחי מסחר ותעסוקה.

חשוב להבין כי עד היום שטחי מחנות תל השומר היו ללא מעמד שיפוטי, כלומר לא משויכות מוניציפלית לאף רשות ולכן גם לא שילמו ארנונה כלל.

תמ"ל 1001 היא תכנית שחלה מצפון לכביש 461 וממערב לבית החולים שיבא על שטח מחנות תל השומר. מדובר בתכנית שכוללת כ-9,500 יחידות דיור, כ-440 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר וכן מוסדות מבני ציבור ושטחים ציבוריים פתוחים. בהתאם להסכם שהתקיים בין עיריות קריית אונו ואור יהודה לפני מספר שנים הוחלט כי 70% מהדירות, כלומר 6,650 יחידות דיור יהיו בשטחה המוניציפלי של אור יהודה, ו-2,850 דירות יוקמו בקריית אונו. באשר לשטחי התעסוקה והמסחר היחס יהיה הפוך כאשר 308 אלף מ"ר לקריית אונו ו-132 מ"ר לאור יהודה.

עוד בשנת 2014 מינה מנכ"ל משרד הפנים דאז ועדת חקירה בראשות פרופ' ערן רזין בנושא חלוקת השטחים בין קריית אונו ואור יהודה. על אף העובדה ששתי הרשויות הגיעו לסיכום והעבירו את עמדתן לידי משרד הפנים, חלוקת השטחים לא בוצעה דה פקטו בשל סוגיית הארנונה. רק השנה קודם נושא חלוקת השטח ואושרר לאחר שראש עיריית קריית אונו, ישראל גל, וראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, התחייבו לגבות תעריפי ארנונה נמוכים מבסיסי תל השומר המצויים בשטח כל זאת עד לשנת 2027, התאריך הצפוי שבו יפונו המחנות.

ראש עיריית קריית אונו, ישראל גל הגיב למהלך ואמר "סוף סוף המדינה התעשתה, עכשיו אפשר לתכנן ולהזיז דברים קדימה ולחבר את כל חלקיה של העיר קריית אונו משכונת רמון ועד לצומת סביון, תוך הגדלה משמעותית של שטחי התעסוקה והמסחר החשובים לעיר". 

ראש עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, בירכה אף היא על ההחלטה ואמרה: "אין ספק שמדובר ביום חשוב עבור העירייה בראשותי שסוף סוף יכולה לקבל אופק וודאות באשר לתכנון פיתוח העיר לשנים הבאות". 

 

אור יהודה תל השומר ארנונה מוניציפלי קריית אונו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד