ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מבצע חילוץ הגופה

בעומק 15 מטר: יחידת עוקץ תיעדה מתוך הבולען בבריכה

כליל קמחי שטבע באסון הבולען בבריכה בכרמי יוסף אותר אחרי מבצע חילוץ מורכב ע"י כלבת חילוץ של פלגת מגן ביחידת עוקץ הצה''לית. הכלבה נשלחה פנימה לתוך מנהרה חשוכה בעומק של 15 מטרים מתחת לפני השטח במקום בו לא ניתן למעבר בני אדם

בעומק 15 מטר: יחידת עוקץ תיעדה מתוך הבולען בבריכה
זירת הבולען בבריכה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

תיעוד שפורסם היום (רביעי) ממצלמה של סמלת ג' מעוקץ, שהותקנה על כלבתה 'אינגה', מספק הצצה לעומק הבולען שנפער בבריכה בכרמי יוסף, אליו נשאב כליל קמחי. הסמלת נכנסה לבולען, שעומקו 15 מטרים, דרך הבריכה במסגרת החיפושים בשבוע שעבר אחר קמחי, בסופם נמצאה גופתו.

מהתחקיר הראשוני של הכוחות עלה כי הכוח הראשוני מעוקץ הגיע לזירה כ-30 דקות מרגע קבלת הקריאה סמוך ל-15:00, לא מעט הודות לעובדה שהיישוב שבו קרתה הטרגדיה נמצא בשפלה, לא רחוק מבסיס יחידת עוקץ שבמתקן אדם. הצוות מיחידת עוקץ נערך במהירות כחלק מהכוננות הקבועה שלו סביב השעון וההיערכות להקפצות לאירועי חילוץ מורכבים ברחבי הארץ באמצעות מסוק.

קמחי, בן 32 מתל אביב, נשאב לתוך הבולען שנפער בקרקעית הבריכה. אחרי ארבע שעות של חיפושים הוא אותר ללא רוח חיים בעומק האדמה. גבר נוסף, בן 34, נפצע קל.

בעלי הווילה, רחל ונתן מלר, חשודים בגרימת מוות ברשלנות ושוהים במעצר בית אצל בתם בכפר סבא, לאחר שהשופטת הורתה על הרחקתם מיישובם.

דוח הבדיקה של חברה חיצונית, שבדקה בשנה שעברה את הבריכה בבעלות בני הזוג מלר, גילה שורה של ליקויים בבריכה. ממצאי הבדיקה מצאו כי מכשיר הסקימר, לניקוי הבריכה, הדרומי והמזרחי מבוטלים. בנוסף, טבעת האטימה נוזלת וישנה דליפה בקו הפיזור. כמו כן, יריעת ה-PVC בלויה, כולל ממצאי חלודה בקרקעית, וכמות גבוהה של מים נמצאה מתחת ליריעה.

לאחר האבחון, לחברה היו כמה המלצות לתיקון. נקבע כי יש להחליף את טבעת האטימה וקו הפיזור, עוד הומלץ להחליף את היריעה בשל חשש בין הלחמת PVC ישן לחדש, כולל המדרגות. כמו כן החברה המליצה להחליף שלוש יחידות סקימרים, כולל סלילת קווים.

עוקץ בולען אסון טביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד