כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לא יעלה לכיתה א'

אסון: מתן בן ה-6 נהרג בתאונת דרכים

התאונה החזיתית שהתרחשה אחר הצהריים בכביש 60 הפכה לקטלנית כאשר בבית החולים הדסה נקבע מותו של הילד מתן צינמן ז"ל, בן ה-6, שאמור היה לעלות לכיתה א' בשנת הלימודים הבאה | אמו ושלושת אחיו מאושפזים בבתי החולים | ראש המועצה: "אבל כבד נפל עלינו. מתן הקטן נקטף מאיתנו בחטף" | אמו הפצועה: "איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש"

אסון: מתן בן ה-6 נהרג בתאונת דרכים
מתן ז"ל על רקע זירת התאונה צילום: מוקד בנימין/באדיבות המשפחה

בבית החולים נקבע מותו של בן 6 שנפצע באורח אנוש בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 60 שאירעה בשעות אחר הצהריים. ארבעת בני משפחתו נפצעו גם הם בדרגות פציעה שונות כאשר רכבם התנגש חזיתית ברכב פלסטיני שבו נפצעו שני יושבי הרכב באורח בינוני.

ההרוג הוא הילד מתן צינמן ז"ל, בן ה-6, מהיישוב שבות רחל בבנימין, שאמור היה לעלות לכתה א' בשנת הלימודים הבעל"ט.

על פי העדויות והתחקור בשטח, נהגת ערבייה השתוללה על הכביש, יצאה לעקיפה מסוכנת על פס לבן ופגעה חזיתית במכונית שבה נסעה משפחת צינמן, האם וארבעת ילדיה. כולם פונו במצבי פציעה שונים לבתי החולים בירושלים.

מתן צינמן ז"ל. (באדיבות המשפחה).

אם המשפחה, רבקה צינמן שנהגה ברכב עם ילדיה מספרת מבית החולים: "נסענו בכביש 60 בדרך למפגש משפחתי באריאל. לפתע דהר מולי רכב פלסטיני בצבע לבן שהגיח מהנתיב ממול. האטתי את הנסיעה אך הרכב הפלסטיני האיץ. הבנתי שהוא הולך להיכנס בי חזיתית ולא הצלחתי לעצור. ההתנגשות היתה במהירות עצומה. איבדתי את מתן שלי לטרור ערבי בכביש".

הצוותים המקצועיים של מועצת בנימין והיישוב שבות רחל מטפלים בצרכי המשפחה והקהילה. עובדים סוציאליים מלווים את בני המשפחה בבתי החולים השונים.

ראש המועצה ישראל גנץ מסר הערב כי "אבל כבד נפל עלינו. מתן הקטן נקטף מאיתנו בחטף. אנחנו עוטפים את המשפחה ואת היישוב שבות רחל בשעה הקשה הזו. זהו ארוע נורא שנעשה על ידי בני עוולה ערבים שמשתוללים על הכבישים לאחר שמדינת ישראל נוהגת ביו"ש כחצר האחורית ללא אכיפה. לצערנו, כפי שזעקנו ואנו זועקים מדי יום, גם לפערי פיתוח הכבישים בעשורים האחרונים ביהודה ושומרון יש מחיר דמים כבד".

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר הערב כי "אל בתי החולים של הדסה פונו אחר הצהריים אם ובנה שנפצעו בתאונה בכביש 60. אל חדר המיון בעין כרם פונתה במסוק אם המשפחה, מצבה הרפואי קל, בהכרה מלאה. אל יחידת הטראומה בהר הצופים פונה בנה, בן 6 במצב אנוש ותוך כדי פעולות החייאה, לצערנו, למרות המאמצים הממושכים ופעולות ההחייאה שנמשכו גם בבית החולים, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. אנו משתתפים בצערה של המשפחה. צוות השירות הסוציאלי בהדסה מלווה אותה בשעה קשה זו".

זירת התאונה | צילום: מוקד בנימין.

מוקדם יותר הערב דיווחנו ב'בחדרי חרדים' כי חובשים ופראמדיקים של מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים, הדסה הר הצופים, עין כרם שערי צדק ובילינסון חמישה פצועים בני משפחה ישראלית שנפצעו בתאונה חזיתית בכביש 60 סמוך למעלה לבונה, בהם: ילד כבן 7 במצב אנוש תוך פעולות החייאה, ילדה כבת 12 במצב קשה, עם אשה כבת 32 במצב בינוני, ילד כבן 10 במצב בינוני, ותינוק כבן חצי שנה במצב קל.

בנוסף טופלו ופונו מהמקום שני פצועים מהרכב השני הפלסטיני במצב בינוני לשטח הרשות הפלסטינית.

הפאראמדיקים של מד"א, בצלאל בן חמו, דוד דלפן ופאדי דקידק סיפרו: "מדובר בתאונה קשה מאוד, ראינו שני כלי רכב מעוכים, באחד הרכבים נסעו 5 בני משפחה, ילד כבן 7 סבל מחבלה רב מערכתית, הוא היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, הענקנו לו טיפול מציל חיים ופינינו אותו בדחיפות לבית חולים תוך ביצוע פעולות החייאה מתקדמות וממושכות, שאר הנוסעים היו בהכרה, ילדה כבת 12 מצבה הוגדר קשה, אשה כבת 32 וילד כבן 10 פונו במצב בינוני ותינוק כבן חצי שנה שהיה בכסא התינוק נפגע קל".

"בסיוע כוח רפואה של צה"ל שכלל מסוק פינינו את הפצועים לבתי החולים. גבר ואשה מהרכב השני שנפצעו בינוני קיבלו מאיתנו טיפול ראשוני במקום והם פונו ע"י הסהר האדום לבית חולים בשכם", הוסיפו הפאראמדיקים.

בעקבות התאונה נחסם לתנועה הכביש בשני הכיוונים. כוחות משטרה שנמצאים במקום מכוונים את התנועה ובוחנים פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

כאמור בבית החולים נקבע מותו של בן ה-6.

 

תאונת דרכים קטלנית כביש 60 ילד נהרג מתן צינמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד