י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
וזרח השמש

צפו: ראש ישיבה בן 34 בלבד הוכתר במקום אביו

שמחה בישיבת טלז בשיקגו: הגאון רבי אפרים מרדכי הלוי לוין, בן ה- 34 בלבד, מונה לכהן כראש ישיבה, תחת אביו שנפטר בפתע פתאום. 'בחדרי חרדים' עם פרופיל ותיעוד ממעמד ההכתרה

צפו: ראש ישיבה בן 34 בלבד הוכתר במקום אביו
ראש ישיבת טלז הגרא"מ לוין צילום: באדיבות המצלם

ככלות ימי השבעה להסתלקותו הפתאומית של הגאון רבי שמואל יהודה הלוי לוין זצ"ל, ראש הישיבה הגדולה טלז בשיקגו, שהלך לעולמו בפתע פתאום במוצאי שבת בגיל 63 והותיר את בני הישיבה יתומים והמומים.

אתמול (שלישי) הוכתר בנו הגאון רבי אפרים מרדכי הלוי לוין בישיבת טלז הממוקמת בשדרות W. Foster 3535 בשיקגו, שם עלה ראש הישיבה הגאון רבי שמואל ישעיהו קלר והכתיר את בנו הגדול של ראש הישיבה זצ"ל לשותפו כראש ישיבה בהנהגה במקום אביו, לקול שירתם של הבחורים שקיבלו בחיבה את ראש הישיבה החדש שגם נשא דברים.

הרב לוין בן ה-34 מונה בשנים האחרונות למגיד שיעור בישיבה ומאז עשה חיל, נודע כנואם בחסד עליון והיה מסור לתלמידי הישיבה לכל צרכיהם. בבחרותו למד בישיבת בריסק אצל הגרא"י סלובייצ'יק והוא חתן של הגאון הרב בורשטיין, ראש המתיבתא בלייקווד.

אחד התלמידים בישיבה מספר כי מלבד הידיעה הנרחבת במקצועות התורה, הוא ירש מאביו את המידות הטובות שניחן בהם בצורה מופלאה.

בבית אביו הגדול ואמו, בתו של הגאון רבי שמואל פייבלזון זצ"ל ממונסי, גדל וינק את תורת טלז מסבו הגדול הגאון רבי אברהם חיים לוין זצ"ל שבגיל 27 פתח את הישיבה בשיקגו, וסבתו מרת אסתר מרים שתחי', בתו של הגאון רבי אפרים מרדכי גינזבורג זצ"ל, ר"מ ישיבת מיר בארה"ב שעל שמו נקרא ונכדתו של מרן המשגיח הגאון הצדיק רבי יחזקאל לווינשטיין זצ"ל.

כעת, וזרח השמש לאחר שבא השמש וישנה הנהגה ראויה בישיבת בטלז המעטירה בשיקגו למען יאריך ימים על ממלכתו.

ראש ישיבה הכתרה טלז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד