ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

תיעוד עצוב: קיפוד נמצא מת כשראשו בתוך שקית של חטיף שוקולד

אזרח שעבר באזור ים המלח הבחין בפגר של קיפוד על הקרקע כשראשו בתוך שקית של חטיף שוקולד, הוא תיעד את הקיפוד שמת לאחר שזלל את החטיף כולו

תיעוד עצוב: קיפוד נמצא מת כשראשו בתוך שקית של חטיף שוקולד
פגר הקיפוד צילום: מתוך הסרטון

תיעוד קשה שהגיע לידי רשות הטבע והגנים על ידי אבי גיליס ממחיש שוב את המחיר הכבד שחיות הבר ממשיכות לשלם בשל פסולת ושאריות מזון שמקורן באדם ונזרקות או נשארות בשטח הפתוח.

הקיפוד שנמצא מת בתוך שקית השוקולד. צילום: אבי גיליס.

בסרטון שצולם על ידי אבי גיליס באזור ים המלח רואים פגר של קיפוד כשראשו בתוך שקית חטיף שוקולד.

לא ברור אם הקיפוד מת בשל החנק מהשקית, אכילת שאריות החטיף או אחר אך מבחינת הקיפוד הדבר כמובן כבר לא משנה.

ברשות הטבע מציינים כי פסולת ושאריות מזון שנזרקות או נשארות בשטח הפתוח על ידי מטיילים ומבקרים לרגע פוגעות ואף גורמות למותן של חיות הבר. בין אם בשל חנק וסתימת מעיים, הילכדות ומצוקה או ממחלות או ליקויים גופנים אחרים שנגרמים להן מהמזון שאינו מיועד להן ומתאים לגופן. בתוך כך מזון שהושאר בשטח גורם לחיות הבר גם לאבד את היצר הטבעי שלהן בחיפוש אחר מזון טבעי שמותאם ובריא להן ובכך גם מייצר תלות לא רצויה וטבעית בין חיות הבר לאדם.

בתוך כך ברשות הטבע והגנים מציינים כי "החיבולנס", מערך הסיוע ופינוי חיות הבר לטיפול של רשות הטבע והגנים בסיוע מתנדבים רבים בכל הארץ, מספק בכל שנה מענה וטיפול לאלפי חיות בר, ביניהן מאות שנפגעות ממגוון סוגי פסולת ושאריות מזון שמקורם באדם והושארו בשטח.

כלל חשוב והכרחי כשיוצאים לטייל ובכלל בשטח הפתוח  -  לא משאירים פסולת ושאריות מזון בשטח אלא לוקחים אותן יחד עמכם עד לנקודת פחים מוסדרת ומכוסה. בכך שומרים על הטבע וחיות הבר.

קיפוד רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד