ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ויחזור לתלמודו

מפגינים הסתערו על הפרלמנט ועזבו לאחר קריאה של המנהיג

מאות מפגינים, רובם תומכי מנהיג השיעי העיראקי מוקתדה א-סאדר, פרצו אתמול לפרלמנט העיראקי במחאה על מועמדותו של יריב לראשות הממשלה. הם עזבו את המקום לאחר שהמנהיג קרא להם לעזוב את הבניין

מפגינים הסתערו על הפרלמנט ועזבו לאחר קריאה של המנהיג
המפגינים פורצים לפרלמנט צילום: צילום מסך

מאות מפגינים עיראקים, רובם תומכי מנהיג השיע העיראקי מוקתדה א-סאדר, הסתערו על בניין הפרלמנט בבגדד כדי למחות נגד המינוי לראשות הממשלה על ידי מפלגות הנתמכות על ידי איראן. במקום לא נכחו מחוקקים כאשר המפגינים חדרו לאזור הירוק בעל האבטחה הגבוהה של הבירה, ביתם של בנייני ממשלה ונציגויות דיפלומטיות.

רק כוחות הביטחון היו בתוך הבניין ונראה היה שהם מאפשרים למפגינים להיכנס בקלות יחסית. המפגינים מתנגדים למועמדותו של מוחמד שיע אל-סודאני, שר לשעבר ומושל מחוז לשעבר, שהוא הבחירה של המפלגות הפרו איראניות לראשות הממשלה. ראש הממשלה מוסטפא אל קדימי קרא למפגינים "לסגת לאלתר" מהאזור הירוק, אך הם לא התרשמו מהקריאה.

הוא הזהיר בהצהרה כי כוחות הביטחון ידאגו "להגנה על מוסדות המדינה ונציגויות זרות, ולמנוע כל פגיעה בביטחון ובסדר". שעות לאחר שתומכיו כבשו את הפרלמנט, א-סאדר פרסם הצהרה בטוויטר שאמרה להם שהמסר התקבל, וקרא להם "לחזור בשלום לבתיהם", ואותת שלא תהיה הסלמה נוספת. זמן קצר לאחר מכן החלו המפגינים לעשות את דרכם החוצה מבניין הפרלמנט כשכוחות הביטחון מפקחים על הנסיגה.

המהומה הפוליטית הותירה את עיראק ללא תקציב לשנת 2022, תוך שהיא מעכבת את ההוצאות על פרויקטים תשתית נחוצים ורפורמה כלכלית.

עיראק איראן בגדד פרלמנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד