כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ממייסדי הקהילה היהודית

בד"ה: הרב שכיהן במשך 62 שנה הלך לעולמו

הרב פנחס אהרון וברמן, ממייסדי הקהילה היהודית במיאמי ביץ', פלורידה, ששימש כרב במשך 62 שנים, נפטר אמש ביום רביעי | היה בן 92 בפטירתו | סייע בבניית הקהילה היהודית ראשונה, ובשנת 1960 נבחר לרב במיאמי ביץ', בעידודו של הרבי מחב"ד

בד"ה: הרב שכיהן במשך 62 שנה הלך לעולמו
הרב פנחס אהרון וברמן צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת, הרב פנחס וברמן שכיהן כרב במשך 62 שנה, הלך לעולמו אמש (יום רביעי), בגיל 92. המנוח נולד וגדל בניו יורק, ולאחר שהתחתן התקרב לרבי מחב"ד ופיתח קשר קרוב מאוד. הרבי עודד אותו להשתמש בכישרונותיו ובחכמתו כדי לסייע בבניית קהילה יהודית, ובשנת 1960 בחר במיאמי ביץ', בעידודו של הרבי.

באותה תקופה, מיאמי הייתה מקום עם אפס תשתיות יהודיות וללא אוכל כשר. והרב וברמן היה בעל השפעה רבה בהקמת המוסדות היהודיים הראשונים שם. ילדיו היו מראשוני התלמידים במרכז החינוכי של ליובאוויטש. כמו כן, הוא הקים את קהילת 'אוהב שלום' ושימש כרב במשך 62 שנים.

בידע הרב שלו בתורה, הרב וברמן בנה ותחזק את עירוב מיאמי ביץ' והיה חבר בבית הדין המקומי. הוא דאג לכשרות המקווה במיאמי ולחם כנגד התנגדות עזה להקמת מקווה של ליובאוויטש במקום. לאורך כל השנים הוא שמר על קשר חזק עם הרבי והרבי אף ביקש ממנו פעם לכתוב את דרשותיו השבועיות כדי שגם רבנים אחרים יוכלו ליהנות מהן.

הותיר אחריו בנים ונכדים ההולכים בדרך התורה והיראה, ארונו יובא לקבורה בארץ ישראל.

ת.נ.צ.ב.ה.

מיאמי הרבי מליובאוויטש רב בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד