כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מחקר חדש קובע

הפעולות היומיומית שתעשו ויצמצמו את הסיכון לחלות באלצהיימר

מחקר שנערך על יותר מחצי מיליון בריטים מצא כי אלו שעסקו בעבודות הבית היו בסיכון נמוך ב-21% לפתח את מחלת האלצהיימר. זו הייתה פעילות ההגנה השנייה, אחרי הליכה מהירה או רכיבה על אופניים. הגורם החיוני הנוסף היה מפגש עם בני משפחה וחברים, גורם שהוריד את המקרים ב-15%

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pexels

בישול, שטיפת כלים וגינון מקצצים את הסיכון לאלצהיימר ביותר מחמישית, כך עולה ממחקר חדש. מחקר שנערך על יותר מחצי מיליון בריטים מצא כי אלו שעסקו בעבודות הבית היו בסיכון נמוך ב-21% לפתח את המחלה.

זו הייתה פעילות ההגנה השנייה בגודלה אחרי הליכה מהירה או רכיבה על אופניים רגילה - מה שהוריד את המקרים ב-35%. הגורם החיוני הנוסף היה מפגש עם בני משפחה וחברים, שהוריד את המקרים ב-15%. המחבר הראשי פרופסור הואן סונג, מאוניברסיטת סצ'ואן בסין, אמר: "מחקרים רבים זיהו גורמי סיכון פוטנציאליים לדמנציה, אבל רצינו לדעת יותר על מגוון רחב של הרגלי חיים ותפקידם הפוטנציאלי במניעת דמינציה".

"המחקר שלנו מצא שפעילות גופנית, מטלות בית וביקורים חברתיים נקשרו להפחתת הסיכון לסוגים שונים של דמנציה". צוות ניתח נתונים ממחקר מתמשך בבריטניה שעוקב אחר בריאותם של 501,376 אנשים מבוגרים. אלו העוסקים ביותר בפעילויות גופניות ומנטליות היו בסבירות נמוכה יותר לדמנציה.

מחקר נפרד מצא שכל עלייה של 10% בצריכת ג'אנק פוד יומית, מעלה את הסיכון לדמנציה ב-25%. מדענים עקבו אחר יותר מ-73,000 מעל גיל 55 במשך עשר שנים בממוצע. מחבר המחקר, ד"ר לי אויפינג מהאוניברסיטה הרפואית של טיאנג'ין בסין, אמר: "מזונות מעובדים במיוחד נועדו להיות נוחים וטעימים אך מפחיתים את איכות התזונה של האדם, המחקר שלנו לא רק מצא שמזונות מעובדים במיוחד קשורים לסיכון מוגבר לדמנציה, אלא גם החלפתם באפשרויות בריאות עשויה להפחית את הסיכון לדמנציה".

אלצהיימר מחקר מדיח כלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד