כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הסתירו פצצות ברהיטים

איראן: זהות חברי צוות החבלה "המקושר למוסד" - נחשפה

איראן הודיעה אתמול כי "צוות חבלה הקשור למוסד" שנעצר לאחרונה לפני הפצצת "מרכז הגנה רגיש" היו חברים בקבוצת מורדים כורדית שהוצאה מחוץ לחוק | הם העבירו כמויות אדירות של ציוד וחומרי נפץ לאיראן דרך חבל כורדיסטן האוטונומי בעיראק

איראן: זהות חברי צוות החבלה "המקושר למוסד" - נחשפה
הרהיטים שהסתירו לכאורה פצצות צילום: Iran international

משרד המודיעין של הרפובליקה האסלאמית של איראן, פרסם הצהרה ביום רביעי, וטען כי סוכנים הקשורים לישראל, הטמינו חומרי נפץ במתקן במחוז אספהאן שבמרכז איראן, השייך ל"קבוצת הטרור קומאלה". איראן הודיעה אתמול (רביעי) כי "צוות חבלה הקשור למוסד" שנעצר לאחרונה לפני הפצצת "מרכז הגנה רגיש" היו חברים בקבוצת מורדים כורדית שהוצאה מחוץ לחוק.

איראן טענה כי הם נבחרו ישירות על ידי ראש הקבוצה עבדאללה מוהטאדי והוצגו בפני המוסד, והוסיפו כי הם העבירו כמויות אדירות של ציוד וחומרי נפץ לאיראן דרך חבל כורדיסטן האוטונומי בעיראק. לטענת איראן הם היו חברים בקבוצת מורדים כורדית שהוצאה מחוץ לחוק.

כמו כן, ביום רביעי, טען שר המודיעין, אסמאעיל חטיב, כי משרדו ביצע "מספר פעולות מוצלחות" נגד ישראל בחודשים האחרונים מבלי לחשוף פרטים. ערוץ הטלוויזיה Iran International דווח, כי אחת התמונות שפרסם משרד המודיעין האיראני, היו הרהיטים שהסתירו לכאורה פצצות.

איראן מכנה את הקבוצות החמושות הכורדיות בפרובינציות המערביות של איראן, "קבוצות טרור" או "אנטי מהפכניות". באופן כללי, המפלגות הכורדיות - כולל קומאלה והמפלגה הדמוקרטית של איראן כורדיסטאן (KDPI) מעדיפות אוטונומיה כורדית בתוך איראן.

איראן סוכן מוסד כורדיסטאן כורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד