י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סיבת המוות נחשפה

תגלית: ראש ערוף של מומיה מצרית נמצא בעליית גג בבריטניה

תגלית מפתיעה: ראש ערוף של מומיה מצרית עתיקה מכוסה באבק שנמצא בעליית הגג בבית של רופא בבריטניה לפני כשנתיים, משויך לאישה שחיה לפני 2,000 שנה, כך גילתה בדיקת CT. הראש נתרם למרכז המחקר שביצע בו את בדיקת ה-סי טי

תגלית: ראש ערוף של מומיה מצרית נמצא בעליית גג בבריטניה
מומיה מצרית: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ראשה הערוף של מומיה מצרית עתיקה שהייתה מכוסה באבק כאשר נמצאה בעליית גג בביתו של רופא שמת בבריטניה, נבדקה בבדיקת CT, ונחשף כי הוא משויך לאישה שחיה לפני כ-2,000 שנה.

אוניברסיטת קנטרברי כריסט צ'רץ' ערכה סריקות מקדימות שמראות שיש לה שיניים שחוקות היטב בגלל דיאטה גסה שעשתה. המוח שלה הוסר והלשון שלה עדיין נשמרה להפליא. למרות שלחוקרים לא ברור מקורו של הראש, הם חושבים שהוא הגיע ממצרים כמזכרת במאה ה-19 והועבר כירושה.

הראש נתרם לחוקרים בנובמבר 2020 ובדיקת ה-CT הראשונה נערכה שנה לאחר מכן. כעת, הצוות חשף פרטים חדשים על הראש, כמו מינו של האדם והתזונה שלו. החוקרים העלו בנוסף כי השיניים השחוקות מרמזות על כך שאישה אהבה דגנים, שהיו מזון בסיסי בקרב המצרים הקדמונים.

הבדיקות מראות שהיא סבלה ממקרה חמור של טרשת עורקים שפגעה במספר עורקים שלה. מיקומם של השרידים מצביע על כך שהאישה לא התגלתה עד שעות לאחר המוות, מה שהיה זמן ארוך מספיק כדי לפתח עוויתות מוות וחניטים ששימרו את הגופה כפי שנמצאה בעליית הגג.

מצרים בריטניה CT

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד