י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לעיסה בריאה

נמצא המסטיק שימגר את הקורונה והשפעת?

מדענים יצרו מרקחת מסטיק חדשה אשר לוכדת חלקיקי וירוס ברוק, מקלה על הסימפטומים ומפחיתה את הסיכון להעברה. המסטיק מכיל חלבון מצמח אשר לוכד את נגיף הקורונה בתוך הרוק ומאט את ההעברה מאדם לאדם ומתא לתא

נמצא המסטיק שימגר את הקורונה והשפעת?
אילוסטרציה צילום: Pixabay

מדענים פיתחו מסטיק שלדבריהם יכול ללכוד את נגיף הקורונה ברוק, להפחית את התסמינים ולהוריד את הסיכון להעברת הנגיף. המסטיק מכיל חלבון מצמח אשר לוכד את הנגיף בתוך הרוק, אשר מאט את ההעברה לא רק מאדם לאדם אלא גם מתא לתא בחולים.

חלבון זה משמש בדרך כלל את הקורונה כדי להיכנס לתאים בהדבקה של אדם. אבל על ידי שכפולו, מדענים מבית הספר לרפואת שיניים הצליחו להגביל את הנגיף לפיו של אדם שלועס את המסטיק. הטיפול פותח על ידי צוות בראשות ד"ר הנרי דניאל מבית הספר לרפואת שיניים בפנסילבניה ארה"ב בסיוע מדענים בביה"ס לרפואה פרלמן ובית הספר לרפואה וטרינרית.

החוקרים מתכוננים להשיק את הניסוי הקליני הראשון, ומקווים שהמסטיק יוכל לשמש כאופציה זולה וקלה לשימוש למלחמה בקורונה. "אנחנו כבר משתמשים במסכות ובמחסומים פיזיים אחרים כדי להפחית את הסיכוי להעברה", אמר דניאל לאתר-Pen Today, "המסטיק הזה יכול לשמש ככלי נוסף במאבק הזה".

המסטיק מכיל גרסה של חלבון ACE2 המצוי על משטחי תאים, שנגיף הקורונה משתמש בו כדי לפרוץ לתאים ולהדביק אותם. בניסויים במבחנה באמצעות רוק של אנשים שנדבקו בגרסאות הדלתא או האומיקרון, חלקיקי הנגיף התחברו ל"קולטנים" של ACE2 במסטיק והעומס הנגיפי ירד לרמות בלתי ניתנות לזיהוי, כך דיווחו החוקרים.

בניסויים במעבדה נבדק גם אפשרות להשתמש המסטיק נגד זני שפעת, נגיפים אחרים הגורמים להצטננות, וייתכן וירוסים אחרים דרך הפה כגון וירוס הפפילומה האנושי והרפסוירוס. לעיתון.

החוקרים מחפשים כעת להתחיל ניסויים קליניים בתקווה להביא בסופו של דבר את המסטיק לשוק ככלי נוסף בארסנל נגד נגיף הקורונה. הניסוי ייערך על חולי קורונה שילעסו ארבע טבליות מסטיק ACE2 בכל יום במשך ארבעה ימים.

מסטיק קורונה מחקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד