כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"ממשלה מנותקת ואטומה"

תעריפי החשמל יעלו החל מהחודש הבא

תעריפי החשמל לצרכן הביתי הממוצע יעלו ב-1 באוגוסט בכ-8.6%. כך קבעה רשות החשמל. ההחלטה ממתנת מעט את העלייה שתוכננה ועליה נמתחה ביקורת רבה

תעריפי החשמל יעלו החל מהחודש הבא
אילוסטרציה צילום: unsplash

רשות החשמל החליטה אמש (רביעי) על העלאת מחיר החשמל לצרכן הביתי הממוצע ב-8.6%. מדובר בעלייה מתונה יותר מהמתוכנן בכ-1% בעקבות סיכום בין המשרד להגנת הסביבה לרשות החשמל. העלייה תיכנס לתוקף בעוד 4 ימים ב-1.8.2022.

לפי הדיווח ב'כאן חדשות', הסיכום כולל צמצום מגבלת היתר הפליטה של יחידות הגז בתחנת הכוח אשכול. זאת בנוסף למאמצים נוספים שייתכן ויבשילו לכדי צמצום מסוים של השימוש בפחם בטווח הקצר.

התאחדות התעשיינים מסרה בתגובה לעליית התעריף: "שמחים שהמאבק שניהלנו להפחתת העלייה בתעריף החשמל נשא פירות. זהו צעד בכיוון הנכון אבל ניתן וצריך למתן את העלייה יותר כי מי שייפגע הם בעיקר השכבות החלשות והעסקים הקטנים והבינוניים. יש לציין שאנו סבורים כי גם העלאה של תעריף החשמל ב-8.6% הינה העלאה גבוהה מדי, וניתן היה להעלות רק ב-4.6% לצרכנים ביתיים ובכ-5% לעסקים".

יו"ר ש"ס אריה מכלוף דרעי תקף את ההעלאה ואמר: "מכת חשמל! זו אחת מעליות המחירים הקשות שתשפיע לא רק על חשבון החשמל הביתי אלא על כל התעשיה שתגלגל את ההתייקרות על הציבור. ממשלה מנותקת ואטומה שמתעמרת באזרחיה".

 

תעריפי החשמל ייקור תעריפים חברת החשמל רשות החשמל משק החשמל תעריף החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד