ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
סמוטריץ' חגג בקייקים

לייבל'ה: השיחה של נתניהו עם נכדיו החרדים

והשבוע בלייבל'ה: המפגש של גבאי האדמו"רים בנופש; יום הגיבוש המטורף של 'בחדרי חרדים' בצפון; מה שוחח נתניהו עם נכדיו החרדים שלא לוקחים כסף מהמדינה?; מה היה בביקור החשאי של הנשיא הרצוג אצל הרבי מבעלזא? | וגם: הלוק החשד של מיכאל שמש עם הכיפה החדשה. אל תחמיצו 

לייבל'ה: השיחה של נתניהו עם נכדיו החרדים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

השבוע היה השבוע של לייבל'ה. זה החל ביום גיבוש שנערך לכלל עובדי מערכת אתר 'בחדרי חרדים' למעלה מ-20 במספר שיצאו לטיול כמעט שנתי כמו בחיידר לקרוע את הצפון, ועל כך בהמשך. 

אבל הסיפור הגדול של לייבל'ה השבוע מגיע דווקא מאחורי הקלעים של הברית לנכדו החמישי והחרדי של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, בן לבתו נועה, וחתנו הרב החסיד ר' דניאל רוט, מחשובי חסידי ברסלב במאה שערים. 

מאז פורסמו השמועות על נתק בין הסב למשפחת בתו, הרי שהיחסים הפשירו ונתניהו חפץ להשתתף בברית שתחילה דובר כי תיערך באולם ורק אחר כך שונה המקום ל'שול' המיתולוגי של ברסלב במאה שערים, לשם נתניהו לא יכול היה להגיע.

בעקבות רצונו של נתניהו לקחת חלק בברית, נקבע כי יגיע קודם לכן לבית ההחלמה 'ביכורים' ברחוב הנביאים שם שהתה היולדת.

לייבל'ה מביא לכם פרטים מדויקים מהמפגש של נתניהו עם הנכדים שלומדים בתלמוד תורה על טהרת הקודש של הפלג הירושלמי. בביקור אמר ביבי לבנו אבנר, תלמד עם הילד שמואל מה שהם לומדים בתלמוד תורה, וכך למדו השניים את פרק שור שנגח את הפרה במסכת בבא קמא. ללייבל'ה נודע כי אבנר אמר לאחיינו שהוא דווקא באמצע מסכת ברכות וה'ריתחא דאורייתא' שהייתה במקום הרקיעה שחקים. 

כאן נתניהו התגלה כסבא חביב מבית הכנסת שמחלק סוכריות והוא הוציא שקית עם ממתקים וכמובן הראה להם שזה בכשרות בד"ץ 'העדה החרדית' וחילק לנכדים המאושרים שפגשו את סבא ביבי, שאולי בעתיד יחזור להיות שוב ראש ממשלת ישראל. מי יודע? 

ובחזרה ליום הגיבוש של מערכת אתר 'בחדרי חרדים', שבו אתם גולשים כרגע אם לא ידעתם. היום החל בתפילת שחרית, ולאחר מכן הגיע המרצדס המפואר למרכז הסחר העולמי ומשם לקח את הצוות היישר למסעדה היוקרתית 'היקב בנתניה' הכשרה למהדרין כמובן. ושם מול גלי הים, לייבל'ה והצוות המורחב התפנקו בארוחה מפנקת כיד המלך מכל טוב, כיד הדמיון הטובה עליכם בארוחת בוקר חלבית עם מנות דגים אותם דגו כמה דקות קודם בחוף הים. 

בהמשך לייבל'ה קרע את ההרים בדישון יחד עם ה'רייזרים' שם נרשמו ביצועים מרשימים. היום הסתיים בקייקים מס' 1 בירדן של 'כפר בלום' לצד סעודה דשנה שוב בנתניה והפעם ב'גלי צאנז'.

במהלך שייט הקייקים בכפר בלום, גילו העיתונאים שנפל להם פרי בשל אז גילו את יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ משיט את כל משפחתו במסגרת הנופש המשפחתי עליו הכריז בטוויטר. 

סמוטריץ כמובן נשאל על האיחוד שתקוע עם בן גביר, אך בני משפחתו השיבו כי הוא בחופש כעת. רגע מרשים נרשם עת פגש את העורך הראשי משה ויסברג, וסמוטריץ' ביקש תמונה דחופה שמזכירה את האדמו"רים ב'נאות דשא'. אלא שסמוטריץ לא ידע שויסברג ותמונות זה ניגוד עניינים מוחלט. סמוטריץ אמנם לא ויתר, אך לא היה לו מכשיר בנמצא כיוון שהוא עדיין לא עיתונאי שמביא איתו את המכשיר למים.

אפרופו נופשים, השבוע לייבל'ה ראה מפגש פסגה של הגבאים והמשבקי"ם של גדולי האדמו"רים נופשים במלון בדאבוס בשווייץ. בין היתר נצפו הרב שמעון וולף קליין משב"ק הרבי מבעלזא, הרב הרשל כץ משב"ק הרבי מויז'ניץ, הרב יעקב אריה ורצברגר משב"ק הרבי בעל ה'תורת מרדכי' מויז'ניץ זצ"ל והרב שלום מילר, משב"ק הרבי מויז'ניץ לונדון. המשבקי"ם סיפרו סיפורי צדיקים עד שבאו אליהם הרב'ס ואמרו תפסיקו להתחרות אחד בשני. 

לייבל'ה כמובן לא פספס בשבוע האחרון את הכיפה החדשה שהחליפה את הקטיפה ללא מסגרת שאפיינה את דמותו של העיתונאי החרדי מיכאל שמש על המסך ב'כאן 11'. לייבל'ה מסתפק אולי היא יותר יציבה ועמידה בפני הרוחות במרפסת של משכן הכנסת.

לייבל'ה חושף השבוע פרטים חשאיים מהביקור החריג של נשיא המדינה יצחק הרצוג במעונו של האדמו"ר מבעלזא בקרית יערים. הביקור תואם בחשאיות גמורה, ומספר האנשים שידעו על הבוקר הן מצד בית האדמו"ר והן מצדו של הנשיא לא עמד על יותר מחמישה בלבד. הנשיא הגיע ביום רביעי בערב לקראת השעה 21:00 בערב לטלזסטון ברכב פרטי עם חלונות כהים, ללא השיירה הנשיאותית וללא ליווי משטרתי.

הביקור תואם באופן ישיר עם ראש מועצת טלזסטון יצחק רביץ שפיקח ישירות שהכביש מהכניסה עד לבית האדמו"ר יהיה פנוי ללא עכבות או התקהלות מיותרת שתחשוף את הביקור. מיד כשהגיע הנשיא למעונו של האדמו"ר, פתחו אנשי הבית את החניה הפנימית ורכבו של הנשיא גלש פנימה כדי שאיש מבאי הרחוב לא יוכל לראות.

בתוך הבית פנימה כבר המתין ח"כ ישראל אייכלר, שקיבל את פניו של הנשיא והוביל אותו לחדרו של האדמו"ר. סוכם שלא תתפרסם תמונה, ושרק עוזר אחד של אייכלר, ושני נאמני האדמו"ר ישהו בחדר יחד עם עוזר הנשיא. לאחר שיחה לבבית, נשארו האדמו"ר והנשיא יחד עם ח"כ אייכלר לשיחה שהתקיימה בשש עיניים. הפגישה כולה ארכה למעלה משעה ובסיומה העניק האדמו"ר לנשיא ספר תהילים 'עבודת הלב'.

המינוי החזק ביותר השבוע היה בלשכתו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שם מונה יועץ התקשורת זאב פליישמן כיועצו של ביבי למגזר החרדי כחלק ממערך יועצים מקצועיים למגזרים השונים. לייבל'ה שיודע פליישמן כמעט והיה חבר כנסת בליכוד בתוקף היותו החרדי החזק קיבל את התפקיד במסירות של ממש ועוד יפתיע את המגזר עליו הוא מופקד. 

בשולי ועידת דגל התורה שהתקיימה השבוע באולמי 'כתר הרימון' בבני ברק, ראה לייבל'ה את הגר"נ זוכובסקי, יו"ר ועדת הרבנים של התנועה, בשיחה עם ח"כ יעקב אשר וישראל פרידמן עורך 'יתד נאמן'.

את חברי הכנסת של דגל התורה ראה לייבל'ה בהתייעצות כעת עם מוטי פלאי, נכדו ונאמן ביתו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין ובעל הבית של המפלגה. 

האם יוחנן ויצמן (לייבל'ה עדיין נסער מסיפור הנוחיות בשבת קודש בדרכו לבדוק את חילולי השבת בפלטרין של מלך), נציג חסידות גור במועצת העיר ירושלים ערק ל'דגל התורה'? עיתון 'ידיעות ירושלים' עשה כתבה בשבוע האחרון על מלחמות מוסדות החינוך בין החילונים לחרדים בירושלים, ודיווח שחבר מועצת העיר ונציג חסידות גור יוחנן ויצמן, הינו נציג דגל התורה.

ועדיין בירושלים: מתניהו אנגלמן מבקר המדינה נצפה בבוקר של יום רץ במהירות רבה למשרדו בכדי להכין את סיום הדו"ח שפורסם השבוע. 

בבית המשפט העליון בירושלים ראה לייבל'ה את הפרקליט החרדי עורך הדין ישראל ענדען בשיחה עם יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ מאיר פרוש, יצחק גולדקנופף וח"כ יעקב טסלר, רגע לפני הדיון על רפורמת הסלולר. 

ולימי בין המיתרים בבין המצרים - מהנעשה במוזיקה החסידית: לייבל'ה שמע על הנס השבוע לזמר פיני איינהרון שהיה מעורב בתאונת דרכים בירושלים. בניסים הנזק היה רק לרכב ולא לגוף. רק בריאות.

את הזמר גד אלבז ראה לייבל'ה יחד עם זאבי פריד במיאמי שבפלורידה, שם חם אבל חם מאוד מאוד בימים אלו. 

הזמר אריק דביר והצלם בצלאל כהן עלו השבוע לתורה לברכת 'הגומל' לאחר שובם מ'נאות דשא' בניכר.

 

את הכוכב החדש במוזיקה החסידית, שמוליק סוכות, ראה לייבל'ה השבוע בצילומים חגיגיים לקראת השקת קליפ הבכורה עם מחרוזת שירי שבת עתיקים בהפקת אברמי שוורץ כשעל הצילום והבימוי נתי אלבר ושרולי ברונכר. לייבל'ה יודע כי יש מה לחכות ושווה באמת.

בערב שבת ראה לייבל'ה את המיינסטר המוזיקלי יוחנן אורי מבקש סלפי עם העסקן האשדודי שאול לנדאו. לייבל'ה גם זוכר כי שאול לנדאו היה השדכן שלו.

ויש כאלו שחגגו בשלושת השבועות 'חומש סעודה' בחגיגה של תלמוד תורה טשכנוב ברמת שלמה, ראה לייבל'ה את שרגא ניימן מרים את בנו על הכתפיים למרות הקושי שבדבר. 

הנכד החביב של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק אברומי למברגר ערך השבוע שמחת ברית לבנו, מכיוון שהאדמו"ר שוהה למנוחה בדאבוס שבשווייץ נערכה השמחה בבית המדרש הגדול במאה שערים ללא השתתפות האדמו"ר ובהשתתפות גאב"ד מאקאווא.

ורגעים ספורים לפני ששקעה החמה בערב ראש חודש אב הגיע אורח בכיר למשרדים של 'בחדרי חרדים' - ההויז בחור המיתולוגי דודי וייס ממבקשי השם שהגיע לטעום את הטשולנט הבשרי שנרכש ב'החשמונאים 7'. דודי שיבח את הטשולנט בהשגחת הרב רובין. 

לייבל'ה החל לשמור על חוקי התעבורה, במסגרתו נחשף למצלמת הרכב של פרקליט התעבורה עו"ד רוני פאלוך שקולטת את האירוע הבא כפי שצייץ רוני בחשבון הטוויטר שלו. 

לייבל'ה הגיעו לצילומי קליפ מיוחד של מיכאל שניצלר שהגיע לביקור בזק בישראל, לדואט עם יודלה מנדלסון, שם ראה את השחקן החרדי חיים אליעזר פונפדר נותן עבודה כמו שצריך. 

השבוע הגיע לסיומו מחזור נוסף של הכשרה היוקרתית למנהיגות ממלכתית מבית "מעוז" כלל הבוגרים מוכרים ומובילים בתחומי השפעה של המגזר.

לייבל'ה ראה את יוסי צימט מהכוחות העולים באגו"י שצמוד לזייברט, את נתן צבי פינקל מקורבם של בתי גדו"י וצביקה שלזינגר מ'דגל התורה' פ"ת, מנכ"ל נותנים כוח ומנהל קשרי קהילה בכללית.

לייבל'ה פגש השבוע במסדרונות בית המשפט המחוזי את קמב"ץ/דובר שטפנשט הנמרץ ר' יעקב (יענקי) רייזנר יחד עם רב החסידות, ראש העיר אלעד ישראל פרוש ועוה"ד יורם שפטל, במטרה לקבל אישורים להילולא הגדולה שנערכה השבוע. 

שר השמחה עמי מימון כובד לעלות כרש"ץ ב-770 ניו יורק. לייבל'ה יודע לספר כי ספר התורה נקרא ספר תורה של משיח כי תחילת כתיבתו בשואה ע"י הרבי הרי"צ והרבי מליוובאוויטש סיים אותו בשנת תש"ל. הוא עשוי מעור של צבי ומיוחסים לספר הקדוש ניסי ניסים.

המשב"ק של ראש הישיבה הגאון רבי מאיר מאזוז חכם עובדיה חדוק המריא לניו יורק שם נפגש עם הרב אורי לאטי שמוסר שעורי תורה בשפה הערבית.

בסוף השבוע האחרון התכבד הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף בקביעת מזוזה בבית החולים 'רפאל' בתל אביב. עם צאתו מבית החולים פגש את פרופ' דוד מרגל, וברכו שיהיה שליח טוב למטופליו הרבים.

לייבל'ה הוזמן השבוע ליום עיון יחודי לתקשורת החרדית שקיימו באוניברסיטה הפתוחה. המשתתפים מכלל כלי התקשורת החרדים נהנו מהרצאות של דנה וייס פרשנית ערוץ 12, רום אטיק עורך ה'פודקאסט' הפופלארי בישראל, סיור באולפנים המצולמים של הפתוחה וכן סקירה מקיפה של סמנכ"ל האוניברסיטה ד"ר מושיק לביא, ומנכ"ל חברת תלם זאב סקלר שמלווה את הלימודים.

בקומה השישית בספרא ראה לייבל'ה השבוע אורח חשוב ברוך הימל מנכ"ל 'רפואה וחיים' שהגיע לביקור אצל ראש העיר משה ליאון. הימל סיפר על הפעילות הענפה בעיר הקודש והמקדש. 

חשבון הבנק של לייבל'ה חיפש השבוע באנשי הקשר את הטלפון של הגר"י אברג'יל שהצליח לגייס 32 מיליון שקל לבניית בית לזכר אביו זצ"ל. מי שמצא את אוזנו של הרב ישירות בתפקיד הלוחש הוא מנהל קמפיין הצ'רידי של אהליאב אבוטבול. לייבל'ה מסתפק בינו לבין עצמו על איזה מיליון הם דיברו ביניהם באותו הזמן.

לייבל'ה הגיע השבוע לאירוע חנוכת המתחם החדש של בית חולים איכילוב בתל אביב, לייבל'ה בא לראות האם באמת הוזמנו רק נשיא המדינה וראש הממשלה ללא יו"ר האופוזיציה. לייבל'ה ראה כי אכן נתניהו לא היה בין הנואמים. אך בכירת הגוש עידית סילמן נתפסה בתמונה בעת שמנכ"ל הבריאות פרופ' נחמן אש תועד משוחח עם פרופ' יוסי פרס וחתן פרס אות הנשיא הרב יוסי ערבליך.

מחזיק תיק תחבורה בעיריית ירושלים, דוד זוהר, הגיע בשעת לילה מאוחרת למנהל קהילתי נווה יעקב להשתתף בדיון בוועדה הפיזית על שדרוג הרחוב המרכזי בשכונה, בהשתתפות יו"ר המינהל יהודה רוטמן, יו"ר הועדה יואל קונשטט חברי הנהלה וגורמי התכנון. 

את יועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין פגש לייבל'ה בספארי הכי גדול בדרום אפריקה 'קרוגר פארק' - בין האריות איחל לייבל'ה "ואל תטרפינו". 

בבית החולים בילינסון מקבוצת 'כללית' נצפו השבוע עשרות יועצי רפואה וארגוני פוריות שהשתתפו ביום עיון מקצועי, שנערך בהובלת מנהלת בית החולים פרופ' אסנת וולפיש, ביוזמת מנהל קשרי קהילה שלמה קופולוביץ ומתאמת השירות ציפי וידר שמשקיעים בהתאמת השירותים למגזר החרדי.

על גג 'מרכז אחים' בבני ברק נערך השבוע השקת קנאביס רפואי כשר למהדרין בשילוב יום עיון מקצועי לבכירי עולם היועץ הרפואי והארגונים השונים. שי אברהם שריד מבעלי חברת שיח מדיקל הרצה בפני המשתתפים על הצמח. אורח הכבוד היה גאב"ד בד"צ מהדרין הגר"א רובין שהגיע במיוחד לאירוע.

לייבל'ה גם ראה אחדות בשלושת השבועות: השבוע נצפו שלושת ראשי הארגונים הגדולים בתחום בעלי צרכים מיוחדים- יו"ר עמותת 'עלי שיח' חיים פרקל, יו"ר 'עלה' יהודה מרמורשטיין ויו"ר שלווה סמואלס.

‏בחנוכת הבית השבוע למועדון הנותן מענה לנערי שמואל הנביא בירושלים, השתתפו ראש מינהל חינוך, מר יואב זימי זימרן, מר צחי גולן (מנהל החטיבה), חיליק פרבר (סגן מנהל צוות צפון).

חברי הנהלת ארגון 'עלי שיח' בראשות חיים פרקל הגיעו השבוע לסיור מקצועי בבית החולים 'הדסה הר הצופים', ונפגשו עם פרופ' אריאל טננבאום- מנהל המרכז למחלות כרוניות בילדים ב'הדסה', בכדי לבחון שיתופי פעולה לטובת בעלי צרכים מיוחדים.

ולפינת המזל טובים השבועית של ימי בין המצרים:

ברכת מזל טוב לח"כ יעקב אשר לרגל שמחת הולדת נכדתו בשעה טובה ומוצלחת, בת לחתנו מרדכי ליימן. באותו זמן שמחה נוספת בלשכה: לייבל'ה שולח ‏ברכת מזל טוב ליהודה רוסט, יועץ התקשורת של ח"כ אשר, לרגל הולדת בתו בשעה טובה. 

ברכת מזל טוב לאבי רפול, נאמן ביתו ואיש אמונו של הגרש"ב סורוצקין ר"י עטרת שלמה, לרגל שמחת הולדת בנו בשעה טובה. שמחת הברית תתקיים מחר, יום שישי. 

ברכת מזל טוב למנהל הדגול "מוסדות חינוך אהל הרשב"י" הרב שרגא שניצר, לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו נחמן. הקידוש יתקיים השבת בצפת. 

ברכת מזל טוב לר' אלי פינקל נאמן ביתו ויד ימינו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל חבר מועצת גדולי התורה לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה.

ברכת מזל טוב לישראל תורג'מן, מנאמני ביתו של זקן הראשונים לציון הגר"א בקשי דורון זצ"ל, לרגל שמחת הולדת בנו, 12 שנה אחרי הולדת בתו. לייבל'ה יודע לספר כי גם ברגעים האחרונים של הגר"א בקשי דורון זצ"ל הבטיח לו שיזכה לבן זכר. שמחת הברית מחר באולמי 'היכל דוד' בירושלים בהשתתפות גדולי ישראל. 

ברכת מזל טוב למעכל שטרנקוקר משב"ק ונאמן בית האדמו"ר מפרמישלאן לרגל הולדת נכדו בן לחתנו משולם ויסלובסקי מנכ"ל מוסדות פרמישלאן.

ברכת מזל טוב לשלמה קופילוביץ ממנהלי החנות 'גרוזלם ירמולקע' בשכונת מאה שערים לרגל הולדת הבן ובת התאומים, שמחת השלום זכר והקידוש ייערכו בבית המדרש הגדול באיאן בירושלים.

ברכת מזל טוב לאיש הנדל"ן והחסד שמעיה צוויבל לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה ומוצלחת.החברים הגיעו לאחל מזל טוב.

ולסיום, ברכת מזל טוב לעיתונאית לענייני חרדים אריאלה שטרנבך מחדשות 13 לרגל שמחת אירוסיה בשעה טובה. 

לייבל'ה רכילות חרדית בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד