כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בכפוף לאישור משפטי

מזמינים חבילות מחו"ל? הפטור ממס יורחב משמעותית

ליברמן הנחה את רשות המיסים להגדיל את תקרת סכום הפטור ממס על ייבוא של חבילות מאתרים בין-לאומיים ל-300 דולר | הפטור יחול רק על מוצרים בשווקים לא תחרותיים | מאחר ומדובר בצעד פופוליסטי בתקופת בחירות הוא יצטרך לעבור אישור משפטי

מזמינים חבילות מחו"ל? הפטור ממס יורחב משמעותית
כניסה לישראל צילום: משה שי, פלאש 90

הבחירות שוב בפתח, ושר האוצר הכושל אביגדור ליברמן נזכר שהוא דואג לאזרח וליוקר המחיה, השר הנחה את רשות המיסים להגדיל את תקרת הסכום עליו יחול פטור ממס על ייבוא של חבילות מאתרים בין-לאומיים מ-75 דולר ל-300 דולר – פי 4. כך יוכלו ישראלים להזמין מוצרים מאתרי אינטרנט ברחבי העולם ללא תשלום מס נוסף על ייבוא, שעומד כיום על 17%, בדומה למע"מ.

על פי הדיווח בחדשות N12, ליברמן מתכנן שהפטור יינתן רק למוצרים בשווקים ריכוזיים שנשלטים על ידי יבואנים בלעדיים. הוא סימן למשל את תחום הטואלטיקה, הנשלט על ידי 4 חברות גדולות, מה שמוביל למחירים גבוהים לצרכן. ליברמן התבטא בעבר על הרווחיות הפרועה של היבואנים ועל הצורך להוריד מחירים עבור הצרכנים.

רשות המיסים בוחנת כעת לאיזה תחומים בדיוק יוענק הפטור, כשהמטרה היא לא לפגוע בענפי ייצור ישראלים. אחד האתגרים המרכזיים שיעמדו בפני הרשויות במידה והפטור יינתן הוא לבצע אכיפה שתבחין בין מוצרים פטורים למוצרים לא פטורים.

בנוסף, מכוון שמדובר בצעד של שר ולא בחקיקה, הפטור המוצע לא מצריך אישור של מליאת הכנסת אלא של ועדת הכספים בלבד. אך מאחר ואנו מצויים בתקופת בחירות, הפטור מחייב אישור משפטי.

משלוחים מחו"ל עלי אקספרס אמזון איביי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד