י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מאשימה את ארה"ב בטיוח

החרדית שהותקפה ע"י איש השירות החשאי שוקלת תביעה משפטית

נינתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, שהותקפה על ידי סוכן בשירות החשאי האמריקני בישראל שהגיע לארץ לקראת ביקורו של הנשיא ביידן בתחילת החודש, שוקלת לנקוט בצעדים משפטיים נגדו. לדבריה, היא מתכננת להגיש הליך מזורז לוויזה, כדי להתאושש אצל קרובי משפחה שגרים בארה"ב

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות הבית הלבן

בראיון ל'פוקס ניוז דיגיטל' סיפרה תמר בן חיים, נינתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל על התקיפה שחוותה לפני ביקורו של ביידן בירושלים על ידי סוכן השירות החשאי אמריקאי.

היא סיפרה כי הלכה הביתה מבית חברתה ביום שני יומיים לפני ביקורו של הנשיא אחרי חצות לאורך רחוב שילה בירושלים, כאשר "גבר גדול" הופיע מולה, היא סיפרה.

לדבריה, היא הסתכלה בטלפון שלה והחזיקה את האוזניות שלה ואמרה "לפני שהצלחתי להבין מה קורה, הרגשתי סטירה חזקה על פניי, והוא מיד התחיל לתת לי אגרוף".

האישה תיארה שקיבלה אגרופים "שוב ושוב", כאילו הייתה "שק אגרוף". כשהבחינה באקדח אצל הגבר, היא ניסתה לצעוק חזק יותר לעזרה. "הייתי בהלם מוחלט", היא נזכרה ופרצה בבכי בדבריה. "הוא היה כל כך חזק לא יכולתי אפילו לנסות להגן על עצמי. בראשי חשבתי, אני לא אשרוד את זה. זה סוף החיים שלי".

לדבריה, היא יכלה לשמוע עובר אורח צועק מרחוק באנגלית, שגם הוא היה חמוש, והיה ברור שהוא מכיר את התוקף שלה. בסופו של דבר הוא הצליח לרסן את התוקף שלה ולשחרר אותה מאחיזתו. רועדת וכואבת, היא סיפרה שהיא רצה על חייה תוך כדי חיוג למשטרה. היא הסבירה שהמשטרה אמרה לה לחזור על עקבותיה כדי לנסות ולצלם את התוקף. היא צילמה שתי תמונות של מה שתיארה כששני הגברים מתרחקים מהמקום, נתנה אותם למשטרה והלכה הביתה.

בימים שלאחר מכן היא נשארה במיטה במשך שלושה ימים במצב של הלם ובכאבים פיזיים רבים מכדי לזוז. לאחר התקיפה דווח בתקשורת הישראלית על כך שסוכן בשירות החשאי האמריקני נעצר לזמן קצר על ידי הרשויות הישראליות לאחר "מפגש פיזי" ונשלח מיד בחזרה לארה"ב.

"כששמעתי מי הוא, פשוט הרגשתי יותר כעס, יותר פגועה", סיפרה בן חיים. "הוא לא הומלס מהרחוב. הוא לוחם מאומן". דובר של השירות החשאי האמריקני אישר ל'פוקס ניוז דיגיטל' כי הסוכנות קיבלה מידע שעובד היה "לכאורה מעורב בהיתקלות פיזית" ו"נעצר לזמן קצר" בישראל בסוף יום שני לפני ביקורו של ביידן, וחזר לארה"ב.

הדובר גם הצהיר כי הגישה של הסוכן למתקני השירות החשאי הושעתה עד לחקירה אך סירב לספק עדכון נוסף. בן חיים אמרה שהיא לא זוכרת שהריחה אלכוהול בנשימתו של התוקף, אך הבחינה בו מועד כשהתרחק מהמקום כשחזרה לצלם אותו. גורמים אמריקאים שחקרו את האירוע לא יצרו איתה קשר, היא הוסיפה. משטרת ישראל אמרה לה שהתוקף שלה עזב את הארץ.

היא האשימה את ארה"ב בעבודה עם "הרשויות המקומיות" כדי "לטאטא את זה מתחת לשטיח כדי להגן עליו".

"אתה יכול לבוא למדינה אחרת, להכות מישהו כמעט למוות ופשוט להיעלם ללא תוצאות?" היא שאלה. "זה לא מישהו ממדינת עולם שלישי. אמריקה היא הדוגמה של העולם, והוא עובד עבור הנשיא. הם פשוט שלחו אותו בחזרה למקום שבו הוא הגיע כאילו שום דבר לא קרה מעולם, והם מצפים ממני פשוט להמשיך עם החיים שלי".

הבית הלבן לא הגיב לבקשת התגובה של פוקס ניוז. גם משטרת ישראל ומשרד החוץ סירבו להגיב. בן חיים סיפרה כי היא שוהה אצל קרובת משפחה כיוון שהמשיכה לסבול מטראומה הקשורה לאירוע. היא עברה צילומים וטופלה על ידי רופא.

לדבריה, היא שוקלת לנקוט בצעדים משפטיים ומתכננת להגיש בקשה לוויזה מזורזת כדי לשקול את האפשרויות שלה ולהחלים בקרב המשפחה בארה"ב.

סוכן חשאי משטרה תקיפה ביקור ביידן בישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד