כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מכירה מזעזעת

הרבנים והמנהיגים קוראים לבטל מכירה פומבית של פריטים נאציים

עשרות מנהיגי ארגונים יהודים באירופה קוראים לבית מכירות פומביות בארה"ב לבטל מכירה מתוכננת של פריטים נאציים המתוכננת למחר. "מסייעת לייצר אידיאליזציה לאידאולוגיה הנאצית הרצחנית"

הרבנים והמנהיגים קוראים לבטל מכירה פומבית של פריטים נאציים
חלק מהפריטים הנאציים צילום: בית המכירות אלכסנדר

מנהיגים יהודים בארה"ב קוראים לבית מכירות פומביות לבטל מכירת פריטים הכוללים בין היתר את שעון הזהב של היטלר, קולר השייך לכלב של אווה בראון, אשתו של היטלר, נייר טואלט של הוורמאכט וסכו"ם וכוסות שמפניה של בכירים נאצים.

למעלה מ-30 מנהיגי קהילות וארגונים יהודים אירופאים הצטרפו לקריאתו של יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה הרב מנחם מרגולין וקוראים לביטול מכירה פומבית מזעזעת שמתכוננת להתקיים מחר (29 ביולי) במסגרתה יוצעו למכירה מגוון רחב של פרטים שהיו בבעלותו של אדולף היטלר, זוגתו, אווה בראון ובכירים במפלגה ובצבא הנאצים בבית המכירות אלכסנדר במדינת מרילנד בארה"ב.

בנוסף ב-28-29 באוגוסט 2022 יציעו בית המכירות הפומביות הידוע בעולם במכירת חפצים צבאיים היסטוריים, שעון זהב עם חריטה מעוטרת שניתן להיטלר ב-1933 על ידי המפלגה הנאצית "האסירת תודה". השעון מוערך בלמעלה מ-2,000,000 דולר.

בשעון נחקק נשר נאצי וצלב קרס משנת 1933, יחד עם תאריכי הולדתו של היטלר, מינויו לקנצלר ותאריך הבחירות בגרמניה שהעניקו להיטלר שליטה מלאה במדינה. אף שעון אחר בבעלות היטלר לא הגיע מעולם לשוק. השעון התגלה על ידי חייל צרפתי שהיה בין הראשונים שהגיעו למעון החופשה של הנאצי בברכטסגאדן, גרמניה, ב-4 במאי 1945 - ארבעה ימים לאחר שהיטלר התאבד בבונקר הברלינאי שלו.

החייל וחבריו שדדו את המעברים התת-קרקעיים מתחת לביתו המופצץ של היטלר. השעון נשאר במשפחתו של החייל עשרות שנים עד שנמכר לבן משפחה אחר בשנות ה-80.

במכתב בהול למנהל בית המכירות מציינים הרב מרגולין ועשרות המנהיגים היהודים כי: "המכירה של הפריטים האלה היא תועבה וללא ערך היסטורי מהותי לחלק הארי של הפריטים המוצגים ולכן יש לפקפק במוטיבציה של הרוכשים אותם. אירופה סבלה מאוד בגלל האידיאולוגיה המעוותת והרצחנית של המפלגה הנאצית. מיליונים מתו כדי לשמר את ערכי החופש שאנו רואים כמובנים מאליהם כיום, כולל כמעט חצי מיליון אמריקאים. היבשת שלנו זרועה בקברי אחים לזיכרון ואתרי מחנות המוות. היהודים כמובן נשאו את עיקר השנאה הנאצית".

עוד אמרו: "לכל משפחה יהודית שחיה היום היו קרובי משפחה שנרצחו או שנכלאו רק בגלל היותם יהודים. למרות שברור שצריך ללמוד את לקחי ההיסטוריה - וחפצים נאציים אכן נמצאים במוזיאונים או במוסדות להשכלה גבוהה - ברור שהפריטים במכירה הזו לא עונים על ההגדרה הזו. העובדה שהם נמכרים למחיר הגבוה ביותר בשוק הפתוח, היא כתב אישום לחברה שלנו, כזו שבה הזיכרון, הסבל והכאב של אחרים פחות חשוב מרווח כספי".

"יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה הרב מרגולין, הדגיש כי על מכירת הפריטים, "המכירה הפומבית הזו, בין אם במתכוון ובין אם לא, מסייעת לייצר אידיאליזציה לאידאולוגיה הנאצית הרצחנית".

 

 

היטלר נאצים ניאו נאצים מכירה פומבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד