י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערה בארה"ב

הצעת חוק קוראת ללמד על השואה "באופן אובייקטיבי"

הליגה נגד השמצה גינתה את הצעת החוק ללמד נושאים פוליטיים "באופן אובייקטיבי". האם היינו מדברים באותו האופן על פיגועי ה-11 בספטמבר ונבקש ללמד את נקודת המבט של החוטפים שהטיסו את המטוסים לתוך הבניינים? "במקרה של השואה, אנחנו מדברים על רצח המוני שממומן מטעם המדינה"

הצעת חוק קוראת ללמד על השואה "באופן אובייקטיבי"
אילוסטרציה צילום: Pixabay

פוליטיקאית מאוהיו, ארה"ב, עוררה סערה כאשר אמרה לכלי התקשורת כי יש ללמד את השואה גם מנקודות מבט שונות - כולל זו של חייל גרמני במלחמה. הדברים נאמרו לגבי הצעת חוק בבית הנבחרים באוהיו לגבי לימוד נושאים פוליטיים בבתי הספר, כשטענה כי יש צורך שהמורים ילמדו את חומר הלימודים בצורת דיון אובייקטיבי. בתור דוגמא לדיון אמרה פוליטיקאית "למשל בשואה או אפילו בסיטואציה בין רוסיה ואוקראינה עכשיו, אנחנו רוצים שיהיה למורים את הגמישות להעמיק לתוך הסיטואציה ולהעלות שאלות קשות".

היא הוסיפה כי היא בעצמה לומדת על השואה ואמרה כי ניתן ללמוד אותה גם "מהפרספקטיבה של אדם יהודי שעובר את הטרגדיות שהתרחשו בשואה" וכן גם מ"הפרספקטיבה של חייל גרמני". אמנם הבהירה, כי "אנחנו לא רוצים מצב בו מישהו יבוא ויגיד - טוב, ברור שהממשלה הגרמנית צדקה והגזע הארי הוא עליון על שאר הגזעים", אבל עדיין תמכה ברעיון של למידת השואה בבתי הספר מהפרספקטיבה הגרמנית.

הדברים עוררו במהירות מחאות מקרב ארגונים יהודיים וביניהם "הליגה נגד השמצה" שפנו במחאה לכלי התקשורת שפרסמו את דבריה. ג'יימס פש מהארגון חידד ואמר "במקרה של השואה, אנחנו מדברים על רצח המוני שממומן מטעם המדינה". פש הוסיף כי מדובר ב"עיוות ההיסטוריה של השואה" ושלא תמיד ניתן לדבר על פרספקטיבה משני הצדדים, כי "במקרה כזה יש צד נכון ויש צד לא נכון".

פש תהה האם הפוליטיקאית הייתה מדברת באותו האופן על פיגועי ה-11 בספטמבר ומבקשת ללמד את נקודת המבט של החוטפים שהטיסו את המטוסים לתוך הבניינים, וקבע כי יש מקומות בהם יש מוסר מוחלט ולא תמיד יש שני צדדים לכל אירע היסטורי.

בתגובה למחאות, בוב קאפ דובר בית הנבחרים של אוהיו הגיב לדברים, ואמר כי דבריה של פאולר היו "בלתי הולמים", וכי הצעת החוק השתנתה מאז. הפוליטיקאית עצמה סירבה לבקשה להבהרת הדברים שאמרה.

ארה''ב בית ספר אסון התאומים גרמניה הנאצית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד