י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מתקדמים בקצב משביע רצון

אוקראינה ממשיכה לרשום הישגים באזור חרסון: גשר אסטרטגי הופגז

הקרבות באוקראינה נמשכים, ובעוד רוסיה נבלמה בחבל דונבאס ואינה מצליחה לכבוש שטחים חדשים במחוז דונייצק, לאחר שהשלימה את כיבושו של מחוז לוגנסק, נמשך המומנטום האוקראיני באזור חרסון שבדרום המדינה, ולפי הדיווחים, האוקראינים מתקדמים בקצב משביע רצון מבחינתם ומכים ברוסים שוק על ירך

אוקראינה ממשיכה לרשום הישגים באזור חרסון: גשר אסטרטגי הופגז
מערכת טילים אוקראינית צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אתמול (רביעי) מסר המושל הפרו רוסי של מחוז חרסון, שהתמנה לתפקיד על ידי המשטר הרוסי, לאחר כיבוש המחוז, כי גשר אנטוניבסקי הופצץ ויצא מכלל שימוש. למעשה ניסתה אוקראינה כבר מספר פעמים להפציץ את הגשר החולף מעל נהר הדנייפר המפורסם. ההתקפות יצרו אפילו כמה חורים בגשר, אבל כלי הרכב המשיכו לנוע עליו בזהירות כשהם מזגזגים בין החורים. בלילה הקודם, כך לפי המושל קיריל סטרמוסוב, הצליחה אוקראינה לפגוע פגיעות רבות בגשר, כך שהוא מחורר לכל רוחבו, ולא ניתן לעבור עליו על כלי רכב, למרות שהוא עדיין עומד על תילו.

ייתכן כי רוסיה תפרוס לוחות פלדה מעל גבי החורים כדי להמשיך בתנועה על הגשר, אבל בכל מקרה נראה שאוקראינה קרובה להביא להשמדתו, ובכך לשבור את קו האספקה הראשי של רוסיה לאזור חרסון, מה שימנע מהרוסים את היכולת לשלוח תגבורת לכוחות המותקפים בחרסון, וגם ימנע מהכוחות הרוסיים להימלט מחרסון ומהאזור.

לדברי סטרמוסוב, הצבא האוקראיני חורר את הגשר באמצעות פגיעות מרובות של רקטות שנורו על ידי המערכת החדישה 'הימרס' שהנה מערכת רב קנית לשיגור רקטות לטווח ארוך, עם יכולת דיוק גבוהה במיוחד ביחס למערכות רקטיות אחרות. המערכת האמורה, חוללה את התפנית הגדולה בשדה הקרב גם בחבל דונבאס, לאחר שאוקראינה קיבלה שמונה מערכות 'הימרס', מידי ארה"ב.

מערכות אלו משמשות את האוקראינים במתקפות ממוקדות על מחסנינשק, סוללות ארטילריה, מפקדות צבאיות וכעת גם גשרים אסטרטגיים. מערכות 'הימרס' מצטרפות גם לתותחי ההוביצר שסופקו מארה"ב לידי אוקראינה, וכן למערכות אחרות של משגרי רקטות מרובי קנים שסופקו לאוקראינה מידי ארה"ב ומדינות אחרות.

על פי הדיווחים, ארה"ב מתכוונת לספק לאוקראינה עוד כמות נכבדה של 'הימרס', וזאת, לאחר ששמונת המערכות הראשונות שסופקו לידי אוקראינה הוכיחו יעילות רבה מאוד, והאוקראינים הראו שהם יודעים להשתמש בהן כראוי, וגם להסתיר אותן במהירות רבה לאחר ביצוע הירי, כדי למנוע מהרוסים את היכולת להשמיד אותן בטילי שיוט ארוכי טווח.

מלחמת אוקראינה רוסיה דונבאס דונייצק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד