י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לבני 75 ומעלה

החל מהיום: נסיעות חינם בכל התחבורה הציבורית למחזיקי "זהב קו"

רפורמת "דרך שווה" שעתידה לחולל מהפכה בתחבורה הציבורית תצא לדרך בשבוע הבא באחד באוגוסט, אך כבר מהיום תתאפשר נסיעה חינם בכל התחבורה הציבורית לנוסעים מגיל 75 וזאת באמצעות תיקוף הרב קו האישי

החל מהיום: נסיעות חינם בכל התחבורה הציבורית למחזיקי "זהב קו"
כרטיס הרב קו החדש צילום: באדיבות משרד התחבורה

רפורמת "דרך שווה" יוצאת לדרך: החל מה-1 באוגוסט 2022 חלים שינויים בתעריפי הנסיעה בתחבורה הציבורית.

על פי הרפורמה, מחיר נסיעה בודדת יקבע ע"פ מרחק אווירי ובתחום של עד 15 ק"מ, תתאפשר המשך נסיעה למשך 90 דק' ללא הגבלה תוך שימוש בפלטפורמות התחבורה השונות לרבות רכבת קלה (ירושלים).

יש לציין כי על מנת להנות מתעריפי הנסיעה החדשים על הנוסע שעולה לאוטובוס לדעת באיזה תחנה הוא עתיד לרדת ולהגיד לנהג על מנת שיקודד את מרחק הנסיעה וכך יקבע הסכום הנכון לתשלום, ניתן להיעזר במפות הקווים שנמצאות בתחנות האוטובוס ובנהגים.

למרות שהרפורמה תיכנס רק באוגוסט, בני ה 75 שעדכנו את הפרופיל שלהם ל- "זהב - קו" בכרטיס הרב קו שלהם יכולים כבר מהיום (חמישי) לנסוע חינם באמצעות בתחבורה הציבורית באמצעות תיקוף הרב קו האישי. אזרחים ותיקים עד גיל 74 ימשיכו להנות מ- 50% הנחה ומגיל 75 יוכלו כאמור לנסוע חינם .

בנוסף, נוסעים בגיל 75 ומעלה שברשותם כרטיס רב קו עם ערך צבור בתוכו זכאים להחזר כספי מלא של הסכום הצבור ברב קו האישי, אותו ניתן לקבל במאות נקודות שירות הפזורות ברחבי הארץ.

ילדים עד גיל ממשיכים לנסוע חינם ומגיל 5 עד 18 ימשיכו לקבל הנחה של 50% בנסיעותיהם בתחבורה הציבורית ומחירי החופשי חודשי ברוב אזורי הארץ ברדיוס נסיעה של עד 40 ק"מ יוזל ל- 99 שקלים.

חשוב להדגיש כי החל מה- 1/8/22, לא תתאפשר הטענה או תשלום באוטובוס ועל כן נדרש להצטייד ברב קו אישי המוטען בחוזי הנסיעה הרלוונטי. 

הנפקת רב קו תתאפשר במאות מרכזי השירות הפרוסים ברחבי הארץ וטעינתו אפשרית במגוון אמצעי נוחים לרבות אפליקציות רבות ובאלפי נקודות הטענה.

לאיתור מרכזי שירות או נקודות טעינה ניתן להוריד את אפליקציית רב קו אונליין. למידע נוסף על רפורמת "דרך שווה" יש להיכנס לאתר דרך שווה של משרד התחבורה. 

 

משרד התחבורה רפורמה בתחבורה הציבורית דרך שווה תחבורה ציבורית רב קו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד