י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
אבל כבד בעולם התורה והחסידות

נצחו אראלים את המצוקים: הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל, גאב"ד 'העדה החרדית'

אבל כבד בכל שדרות היהדות החרדית בארץ ובעולם, עם היוודע הבשורה הקשה והמרה על הסתלקותו לשמי רום של גאב"ד "העדה החרדית" בי-ם, הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל, שהשיב את נשמתו הטהורה ליוצרה בגיל 95 | מסע הלוויה ביום ראשון בשעה 10:00 בבוקר בירושלים

נצחו אראלים את המצוקים: הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל, גאב"ד 'העדה החרדית'
הגאב"ד הגרי"ט וייס צילום: שוקי לרר

נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: אבל כבד ירד על עולם התורה והחסידות בארץ ובעולם עם היוודע הבשורה הקשה והמרה מבית החולים 'הדסה עין כרם' בירושלים על הסתלקותו בליל שבת קודש בסערה השמיימה בשבת קודש של מרן הגאון הגדול רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל, גאב"ד 'העדה החרדית' בירושלים ומורה דרכה במשך כשני עשורים. 

הגאב"ד השיב את נשמתו ליוצרה בשיבה טובה בגיל 95 בליל שבת קודש בשעה 3:15 בלילה, כשסביב מיטתו זועקים את פסוקי הייחוד הנאמרים ביציאת נשמה במעמד בני משפחתו והתלמידים המקורבים, לאחר שאושפז בתקופה האחרונה במצב קשה מאוד בבית החולים ותפילות רבים נאמרו לרפואתו השלמה בארץ ובעולם, אך בשבת קודש פרשת 'אלה מסעי' נגזרה הגזירה והגאב"ד השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה. 

מיטתו של הגאב"ד הובאה לביתו בירושלים שם ה'טהרה' תיערך במקווה הפרטי של הגאב"ד זצ"ל, מסע הלווית הענק תתקיים ביום ראשון בשעה 10:00 בבוקר, תחילה מביתו ברחוב גבעת משה 2 בירושלים, ומיד לאחר מכן מבנייני זופניק העדה החרדית בירושלים שם יתקיימו ההספדים. הגאב"ד ייטמן בחלקת הנביאים בהר הזיתים על יד רעייתו ע"ה.

הפרוכת שהוסרה בבית מדרשו של הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל. צילום: שלומי טריכטר

עם היוודע דבר הסתלקותו יוכרז כנהוג על 'ביטול מלאכה' על ידי בד"ץ 'העדה החרדית' בכל זמן מסע הלוויה, כמו כן הפרוכת בארון הקודש בבית מדרשו בשכונת גוש 80 הסמוך לביתו הוסרה.

הגאב"ד הגרי"ט וייס זצ"ל הנהיג את 'העדה החרדית' על כל קהילותיה בהיותו הגאב"ד של בני ירושלים והיישוב הישן, מעמד ההכתרה של הגאב"ד זצ"ל התקיים בתאריך י"ד תמוז תשס"ג לפני 19 שנים, עד אז כיהן כדיין באנטוורפן שבבלגיה וכרב קהילת חסידי גור בבלגיה, לצד היותו מרביץ תורה מפורסם שישב ועמל בתורה בצורה מופלאה.

בשנת תשס"ג מונה כאמור לגאב"ד העדה החרדית, מה שמכונה בשפת העדה "גאב"ד ירושלים" ומאז כיהן בתפקידו ועמד על משמר הקנאות בעוז ובתעצומות.

הגאב"ד היה מקושר לכל גדולי ישראל מכל החוגים, דברי תורתו פורסמו בחיבורו הגדול 'שערי טוביה' על הש"ס ועוד.  

וכל בית ישראל יבכו את השרפה אשר שרף ה'. 

 

הרב יצחק טוביה וייס העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד