כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות חשיפות סעדה

הוריו של אהוביה סנדק דורשים לחקור: "עבירות אתיות ופליליות"

משפחת סנדק וארגון חוננו פנו באמצעות עו"ד אריאל עטרי לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות בדרישה לפתוח בחקירה מקיפה כנגד מח"ש, בעקבות טענות סגן ראש מח"ש משה סעדה

הוריו של אהוביה סנדק דורשים לחקור: "עבירות אתיות ופליליות"
מחאה על מותו של אהוביה סנדק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הוריו של אהוביה סנדק ז"ל פנו לנציב תלונות הציבור על מייצגי המדינה בערכאות, השופט בדימוס מנחם פינקלשטיין, בבקשה כי יפתח בחקירה כנגד התנהלות מח"ש, וזאת בעקבות הדברים שנחשפו בראיונות שקיים בימים האחרונים סגן ראשת מח"ש לשעבר, עוה"ד משה סעדה.

בתלונה אשר הוגשה בידי עורך הדין אריאל עטרי, המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל ואת ארגון חוננו, ביקש עו"ד עטרי מהנציב לנהל חקירה מעמיקה, על כלל טענותיו של סעדה בעניין מח"ש.

את התלונה פתח עטרי בסוגיית חקירת מותו של אהוביה סנדק ז"ל: "חקירת נסיבות מותו של אהוביה ז"ל העלתה, מן הרגע הראשון, תהיות לגבי התנהלות ‏מח"ש, שהעיקרית בהן נגעה לעובדה שראשת מח"ש איפשרה לשוטרים החשודים בגרימת ‏מותו – לתאם עדויות. החשודים השתהו שעות ארוכות בעריכת הדו"חות שהתייחסו ‏לאירוע, ראש צוות החוקרים סבר שהחשודים שיבשו את החקירה וביקש לגבות מהם ‏עדויות באופן מיידי, כמתבקש, בפרט שעה שגופתו של אהוביה ז"ל טרם התקררה".

"עם ‏זאת, על אף שזומנו והגיעו לחקירה במשרדי מח"ש בערב האירוע הטרגי, קבעה ראשת ‏מח"ש כי אין מקום לגבות מהם הודעות ושלחה אותם לבתיהם לתאם עדויות", נכתב. "התנהלות זו נראתה מקוממת ולא תקינה, בזמנו, ואולם הטענה היתה טענה, מבלי שיהיה ‏לנו, כמי שמעלים את הטענה, מבט מבפנים על השתלשלות האירועים", הוסיף עו"ד עטרי.

‏באשר לדברים שחשף עו"ד סעדה נכתב בתלונה: "אולם, ביומיים האחרונים התראיין עוה"ד משה סעדה, מי ששימש כסגן ראשת מח"ש ‏במועדים הרלבנטיים, אצל עמית סגל בחדשות 12. מדבריו, כמי שהיה בעין הסערה, עלה ‏כי כבר בערב האירוע הטרגי, כשאמורה היתה להיפתח החקירה, הובעו תהיות לגבי ‏התנהלות ראשת מח"ש. יתר על כן, סגן ראשת מח"ש פתח לכל עם ישראל צוהר לסדרה של מעשים חמורים שארעו ‏במשרד המשפטים, בהם יש להצביע על ביצוע עבירות אתיות ופליליות לכאורה באירועים ‏שונים לאורך שנים", כתבו לנציב.

עוד ציינו הוריו של סנדק בתלונה כי ‏"דבריו של סגן ראשת מח"ש גרמו לסערה וטוב שכך. מדינה בה היו עוברים לסדר היום על‏ דברים כאלה – לא היתה ראויה להיקרא מדינת חוק. ‏ואולם, מעבר לתגובות המיידיות, דומה כי איש אינו מתכוון לחקור את המעשים החמורים ‏שתיאר סעדה בראיון שמסר, על שני חלקיו".

לסיום כותב עו"ד עטרי כי "הדברים האמורים מדירים שינה מעיני מרשי כאזרחים, וק"ו כהורים שחקירת הריגת ‏בנם הופקדה בידי חוקרים מטעם משרד המשפטים. לאור כל האמור, נבקש כי כב' יחקור את טענותיו של סגן ראשת מח"ש, כפי שבאו לביטוי ‏בראיון שנעשה עימו, על כל האירועים שתיאר, וימצה את הדין עם מי שאחראים ‏להתנהלות החמורה שתוארה על ידו", ביקש לסיום.

אהוביה סנדק המחלקה לחקירת שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד