כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
לא ל"כפייה חילונית"

ניצחון ליהדות החרדית: בג"ץ הקפיא את הרפורמה בקומה הכשרה

בג"צ הוציא צו ביניים שדוחה את רפורמת הקומה הכשרה של שר התקשורת יועז הנדל. ע"פ החלטת השופטים, ייקבע מועד לדיון נוסף במהלך ינואר-פברואר 2023 • המוני בית ישראל העתירו בתפילה למען ביטול הרפורמה אשר פועלת ל"כפיה חילונית" על המגזר החרדי • תיעוד מהדיון

ניצחון ליהדות החרדית: בג"ץ הקפיא את הרפורמה בקומה הכשרה
הדיון בבג"ץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ניצחון ליהדות החרדית: בדיון בעתירה נגד רפורמת הסלולר שנערך היום (חמישי) בבית המשפט העליון בהשתתפות חברי כנסת ואישי ציבור הוציא ביהמ"ש צו ביניים שדוחה את הכניסה לתוקף של רפורמת הקומה הכשרה של שר התקשורת יועז הנדל. לטענת השופטים הנדל פירש את החוק הקיים במשך 17 שנים בצורה אחרת מבלי שהעניק לכך הסבר מניח את הדעת. עוד טענו השופטים כי הכניסה לתוקף ביום ראשון תהפוך את המהלך לבלתי הפיך מאחר ויש הליך חקיקה פתוח בכנסת לאטום את הפרצה המאפשרת את הרפורמה (חוק ארבל שעבר בקריאה ראשונה). 

העתירה שהוגשה בין היתר על ידי ארגון אמת ליעקב ועורך דינם זלמן בלאק, עורך הדין ישראל ענדען, אליהם הצטרפו גם עורכי הדין אבי רימון, יעקב בן שמש ואפי מיכאלי בשם וועדת הרבנים לענייני תקשורת, ארגון נוער חרדי ורשת מוסדות חינוך חרדי שטענו כי שר התקשורת כופה אידיאולוגיה אישית-חילונית על ציבור רחב של  מנויי שירות הטלפון הכשר, וזאת בניגוד מוחלט לעמדת משרד התקשורת ערב כניסתו לתפקיד, ובניגוד מוחלט לרצונו של הציבור החרדי, שלטובתם, כביכול, מתיימר שר התקשורת לפעול.

עוד נכתב בעתירה, "חובת ניוד של קווים כשרים לקומות מספרים שאינן כשרות תוביל לקריסתו של שירות הקו הכשר עליו נמנים כ- 500,000 מנויים מקרב המגזר החרדי. כל זאת, תוך פגיעה בלתי חוקתית בזכות לתרבות ובזכות לחופש דת, תוך חריגה מסמכות, שקילת שיקולים זרים וקידום מטרות זרות לתכליות החוק, על בסיס תשתית עובדתית חסרה, לקויה ושגויה ותוך פגיעה בכללי הצדק הטבעי".

לטענתם העותרים, "שר התקשורת הפר את החובה להימנע מפגיעה בזכות לחופש הדת ובזכות לתרבות ואת החובה למנוע פגיעה בזכויות אלה תוך ניסיון כפייה של אידיאולוגיה אישית והשקפות אמוניות על אורח החיים של המיעוט החרדי".

המוני בית ישראל התפללו בהוראת גדולי ישראל נגד הגזירה של שר התקשורת בביטול הקומה הכשרה, בהוראת האדמו"ר מצאנז נאמרו היום פרקי תהילים בכל מוסדות התורה והחינוך של צאנז לטובת הצלחת המערכה על הסלולרי הכשר. אמש, הגיעו מאות רבנים להשתתף בעצרת תפילה בכותל המערבי למען ביטול גזירות הנדל להריסת הקומה הכשרה.

ראש הישיבה חכם שלום כהן הורה גם הוא אמש להעתיר בתפילה נגד הרפורמה, בשמו פורסם אמש כי "לאור הדיון שאמור להתקיים מחר (חמישי) בבג"צ על המשך קיום הקומה הכשרה בסלולר. הורה ראש הישיבה חכם שלום כהן, כי חובה על כלל ציבור שומרי התורה ולכל איש אשר יראת השם בו, לזעוק ולהתפלל מעומק הלב ולהרבות בלימוד התורה בהתמדה רבה. כמו כן, ראש הישיבה, הורה, לכל תלמידי ת״ת ברשת החינוך ׳בני יוסף׳, לקרוא שני פרקי תהילים לביטול רוע הגזירה הגורלית לעתיד ילדינו, ובנפשנו הדבר".

עו"ד ישראל ענדען יו"ר 'מאזני צדק' בתגובה לניצחון בבג"צ: לאחר חודשים של יגיעה והכנה רבה לדיון בנושא רפורמת הסלולר, זכינו בסייעתא דשמיא שבית המשפט היה קשוב היום לטענותינו והוציא צו ביניים על הרפורמה הרעה שביקשה לזרוע הרס בתוככי הציבור החרדי. בעתירה שהגשתי הבוקר לבית המשפט העליון ציינתי כי "לאחרונה גורמים בעלי אינטרסים זרים, שחלקם מוצהרים, צרה עינם בהצלחת המגזר החרדי ליצור לעצמו חסימה אפקטיבית והחלו לנסות להצר את קיומו של הטלפון הכשר במטרה לפגוע בחינוך המוענק בציבור החרדי".

אני שמח ומברך על כך שבית המשפט בשבתו כבית משפט גבוה לצדק השכיל להבין את ההתערבות הבוטה בשמירה והגנה שהציבו בני הציבור החרדי לעצמם, מפני פגעי הטכנולוגיה והזמן וקבע לעצור כרגע את התהליך. אני מאמין ומייחל שזה יהיה הניסיון האחרון להתערבות זרה ואינטרסנטית בערכי ותכני הציבור החרדי.

עו"ד זלמן בלאק, שייצג את מגישי העתירה נגד רפורמת הסלולר, ארגון 'אמת ליעקב', מסר: "ביהמ"ש לא קיבל את הניסיון של משרד התקשורת לשנות את פרשנות החוק לאחר 17 שנים, בהן החוק מפורש ככזה המאפשר להגביל ניוד אל מחוץ לקומה הכשרה וכעת השר בחר מטעמים פוליטיים לנסות לשנות את הפרשנות. ביהמ"ש הבהיר שנוכח העובדה שהפרשנות הייתה כך במשך שנים ארוכות הם נותנים צו על תנאי ולא מאפשרים לשר לבצע את הרפורמה בלי בירור משפטי".

מארגון 'אמת ליעקב' נמסר: "אחרי בלימת רפורמת המעונות, ויחד עם ההישג הנוסף היום בעתירה נגד רפורמת התח"צ, אנחנו גאים להיות חתומים על העתירה שבלמה את הפגיעה החמורה במאות אלפי משתמשי הסלולר הכשר בציבור החרדי. נמשיך להיאבק נגד כל פגיעה ציבורית וניסיון לרמיסה של למעלה ממיליון איש במדינת ישראל".

 

 

בית משפט העליון יועז הנדל רפורמת הסלולר הקומה הכשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד