י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שוחררה בתום חקירה

זיהמו את הים בחיפה וספגו קנס של 400 אלף דולר

האונייה "צים סאו פאולו" שעוכבה בשל זיהום ים בנמל חיפה שוחררה בתום חקירה לאחר הפקדת ערבות של 400 אלף דולר למשרד להגנת הסביבה

זיהמו את הים בחיפה וספגו קנס של 400 אלף דולר
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

האונייה "צים סאו פאולו" שעוכבה בשבוע שעבר בשל זיהום ים בנמל חיפה שוחררה בתום חקירה לאחר הפקדת ערבות של 400 אלף דולר למשרד להגנת הסביבה.

כזכור, ביום שלישי 19 ביולי בשעות הצוהריים, התקבלה הודעה במשרד להגנת הסביבה על אירוע דליפת דלק כבד מאחת האוניות העוגנות בנמל. 

מפקחי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית שסיימו באותה עת תרגיל לטיפול בזיהום ים במפרץ חיפה חשו אל המקום באמצעות הספינה "סביבה 4". כאשר התקרבו אל אוניית ZIM SAO PAOLO המפליגה תחת דגל מלטה, הבחינו בכתם דלק כבד נקי בינה לבין הרציף. 

מייד החלו עבודות לאצירה ולספיגה של הדלק הכבד (מזוט) ממי הים ומהרציפים. העבודות בוצעו על ידי קבלן ימי של חברת נמלי ישראל, חברת "מעגן", ובפיקוח מפקחי המשרד להגנת הסביבה, ונמשכו עד שבת 23 ביולי.

האונייה עוכבה לבדיקות בידי אנשי היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד, בשיתוף רשות הספנות והנמלים וחברת הסיווג של האונייה (DNV), כדי לבחון את מקור דליפת הדלק. מן הבדיקות עלה שבדופן מכל הדלק של האונייה נגרם סדק שדרכו דלף הדלק לים. מפקחי המשרד פתחו בחקירה פלילית, וממנה עלה, בין השאר, כי כמות הדלק שדלפה לים היא כ-10-15 מ"ק. 

עם תום החקירה שוחררה האונייה לדרכה, לא לפני שבוצעה בדיקה כי הסדק במכל נאטם, ובעלי האונייה הפקידו ערבות בסך 400 אלף דולר בידי המשרד להגנת הסביבה. המלצות החקירה יוגשו לבחינה משפטית לפני הגשת כתב אישום נגד בעלי האונייה.

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה רואה בחומרה רבה זיהום של מי הים בכלל, ובדלק כבד בפרט. המשרד ימשיך לפקח על שמירת דיני הגנת הסביבה הימית בחופים ובים ולאכוף אותה.

 

נמל חיפה קנס כספי המשרד להגנת הסביבה זיהום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד