כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הרפורמה בסלולר הוקפאה

"הנדל, איפה אתה? אנחנו כאן": במערכת הפוליטית מגיבים להחלטת בג"ץ

לאחר הודעת בית המשפט העליון על הקפאת הרפורמה בסלולר וביטול הקומה הכשרה, במערכת הפוליטית מגיבים בשמחה אך לא סומכים על בג"צ ומודיעים כי יקדמו את ביטול הרפורמה בכנסת הבאה | ח"כ ארבל, יוזם החוק נגד הרפורמה: "השנאה וביזוי תלמידי החכמים הניעו אותו לפעולה, היוהרה לא עזרה לו"

"הנדל, איפה אתה? אנחנו כאן": במערכת הפוליטית מגיבים להחלטת בג"ץ
אילוסטרציה צילום: unsplash

במערכת הפוליטית מגיבים להחלטת בית המשפט העליון לדחות בכחצי שנה את רפורמת הסלולר של שר התקשורת יועז הנדל שמטרתה לפגוע בקומה הכשרה ואומרים כי אפילו בג"ץ מבין סוף סוף עד כמה פוגעת הרפורמה במגזר החרדי, יש לקוות כי גם אחרים שמנסים להשתמש בתפקידם בכדי לחנך את המגזר החרדי ילמדו את הלקח.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני הגיב אחרי פרסום ההחלטה בבג"ץ ואמר: "אנחנו מודים לקב"ה ואני שמח על ההחלטה ומברך עליה, אבל אני מציע לא להתבשם מההחלטות של בג"צ, ונצטרך לעשות הכל בקדנציה הקרובה כדי לתקן את החוק בעניין הזה ולא לתת לאדם נטול כל ערכים ומצפון להתל בציבור ענק ששומר על אורח חייו. אי אפשר גם שלא להביט בהשתאות על אותם אלו שעשו צרות לציבור החרדי כמו יועז הנדל - איפה הם עכשיו".

יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מאיר פרוש שהשתתף בדיון בבג"ץ הגיב גם הוא להחלטה ואמר: "אפילו שופטי בג"ץ מבינים שההתנהלות של השר הנדל להרס הצביון החרדי חוצה את הגבולות והציב לו קו אדם. הנציגות החרדית מחויבת לקדם את החוק לשימור הקומה הכשרה, ובהתאם להוראות מרנן ורבנן גדולי ישראל נעשה זאת מיד עם בחירת הכנסת הבאה".

ח"כ אורי מקלב הגיב על החלטת הבג"ץ לדחיית רפורמת הסלולר של הנדל ואמר: "החלטת הבג"ץ מאה עד כמה רפורמה זו של הנדל הייתה פוגענית ונגועה באינטרסים זרים. דאגתם הכנה של גדולי ישראל והציבור כולו הייתה לצנינים בעיניו של הנדל בניכור עז. ביהירות דחה את כל הניסיונות להבנות בנושא. אי אפשר להתעלם מחוסר המקצועיות והשחצנות היהירות ובהילות של החלטה זו תוך ניסיון לחנך את הציבור. קידום רפורמה זו של הנדל הייתה שזורה באינטרסים פוליטיים צרים, בעוד הוא ציפה לרווחים פוליטיים ומחיאות כף, בסייעתא דשמיא התנכלות זו לימדה אותו לקח, פגעה בו וביזתה אותו לעיני כל ישראל עד אשר נהיה לדמות לא רצויה פוליטית ונאלץ לחזר על הפתחים לחפש מסגרת פוליטית שאינה רלוונטית".

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר לאחר הדחייה בבג"ץ כי "זהו ניצחון גדול של הצדק והיושר על דורסנות הממשלה בנסיונה לכפות ערכים זרים על ציבור גדול המבקש תקשורת נקייה, המאבק של תנועת ש״ס נגד הרפורמה בכל החזיתות, הן המשפטית והן בחקיקה הוביל לתוצאה של דחיית כניסת רפורמת הסלולר לתוקף. אנו מתחייבים בעזרת השם, שעם הקמת הממשלה הבאה בעז"ה, נעביר את חוק הסלולר שלנו בקריאה שניה ושלישית ונאפשר חופש בחירה לצרכני התקשורת".

ח"כ יעקב אשר אמר כי "יש דברים שגם בית המשפט מבין, הרפורמה של יועז הנדל נרקמה בפזיזות ומתוך להיטות יתר לפגוע בציבור החרדי, במעטה ציני כביכול הוא בא לשרת אותו. פנינו אליו מספר פעמים להידבר ולשמוע, אבל הוא היה יהיר ואטום. היום הוא קיבל את סטירת הלחי הראשונה, בבחירות הקרובות הוא יושלך לפח האשפה של ההיסטוריה".

חה״כ ינון אזולאי ומשה ארבל הגיבו גם הם על צו הביניים נגד רפורמת הסלולר: "אנו מודים לבורא עולם על החלטת בית המשפט העליון למנוע את כניסת הרפורמה בסלולר הכשר לתוקף ביום ראשון, מעידה גם על חוסר המקצועיות של יועז הנדל בקידום התהליך, וגם על השנאה וביזוי תלמידי החכמים שרק הן אלו שהניעו אותו לפעולה. היום הוכח שוב, שהיוהרה והרצון לפגוע בחינוך הטהור של ילדינו לא יצלח".

גם ח"כ יעקב טסלר הגיב להחלטת בג"ץ ואמר: "השתתפתי היום בדיון נגד הרס הקומה הכשרה בחברות הסלולר שניסה ליזום השר הנדל. מסתבר שגם שופטי בית המשפט העליון מבינים שרפורמת הנדל - אינה יכולה להתקבל כלאחר יד. אני שמח שזה נעצר בשלב זה. רפורמת הנדל נועדה בניסיון לפגוע במגזר ענק במדינת ישראל, שבוחר לחיות באמונתו, במסגרת מותאמת לצרכיו ולאורח חייו. יש לקוות כי גם אחרים שמנסים להשתמש בתפקידם בכדי לחנך את המגזר החרדי ילמדו את הלקח".

רפורמת הסלולר בית המשפט העליון משרד התקשורת יועז הנדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד