י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הנתונים המלאים

נתוני TGI: איזו תחנת הרדיו המואזנת בציבור החרדי

מנתוני סקר TGI המתפרסם היום עולה כי תחנת הרדיו ׳קול חי׳ היא המואזנת ביותר במגזר החרדי עם 5.4%. מולה נמצאת המתחרה, תחנת הרדיו ׳קול ברמה׳ עם 3.5% | מנגד במספר תוכניות, עוקף רדיו קול ברמה בשיעורי האזנה את המתחרה קול חי

נתוני TGI: איזו תחנת הרדיו המואזנת בציבור החרדי

סקר TGI המתפרסם מידי חצי שנה, פרסם היום (חמישי) את נתוני הרייטינג לעיתוני ישראל (הכלליים) וכן נתוני האזנה לתחנות ותוכניות הרדיו בהן גם תחנות הרדיו החרדיות, מניתוח הנתונים עולה כי תחנת הרדיו ׳קול חי׳ היא המואזנת ביותר עם 5.4%. אחריה תחנת ׳קול חי מיוזיק׳ עם 4.8%. תחנת הרדיו ׳קול ברמה׳ עם 3.5%. סוגרת, תחנת הרדיו ׳קול פליי׳ עם 2.7%.

בפילוח שעות השידור בין כל תחנות הרדיו עולה נתון מעניין שבו תוכנית האקטואליה של אבי מימרן ברדיו קול חי המשודרת בשעה 19:00 מובילה בפערי האזנה מול מקבילתה משה גלסנר ברדיו קול ברמה.

בתחום החשיפה לתוכניות הצהרים המשודרות בשעה 14:00 מובילה תוכנית הרדיו חידודון ברדיו קול ברמה בהגשת עמי מימון, על פני מתחריה ברדיו קול חי - מנחם טוקר. קול חי מיוזיק בהגשת גיל ישראלוב ובקול פליי בהגשת יואלי דיקמן.

לאחר פרסום הסקר צייץ השדרן עמי מימון בטוויטר: "לא מאמין לסקרים נמשיך לעשות טוב למאזינים והכי חשוב לבורא עולם". תוכניתו של הרב בוטבול בהלכה המשודרת מידי ערב שבת מהשעה 12:00 עד 14:00 ברדיו קול ברמה זוכה לאחוזי האזנה כמעט כפולים ממקבילתה ברדיו קול חי.

בעיתונות הכללית

במבט חצי שנתי ישראל היום מוביל באופן מובהק עם חשיפה 28.3% אך יורד מנתון של 30.5% במחצית קודמת. ידיעות אחרונות רושם ירידה בחשיפה ל-20.0% - לעומת 22.5% במחצית הקודמת. גם במבט זה הפער בין העיתונים מובהק.

בעיתונות סוף השבוע, יורד ישראל היום לשיעור חשיפה של 29.1% בינואר-יוני 2022 לעומת 31.3% במחצית הקודמת. ידיעות אחרונות רשם גם כן ירידה מובהקת ל-26.2% - בהשוואה ל-28.9% במחצית הקודמת.

ברמה השנתית, ישראל היום ממשיך להוביל עם שיעור חשיפה 29.4% לגיליון יום חול ממוצע לעומת 27% במהלך יולי 2020 - יוני 2021. שיעור החשיפה לידיעות אחרונות עומד על 21.2% ביום חול ממוצע במהלך יולי 2021 - יוני 2022 לעומת 22.9%, במהלך יולי 2020 - יוני 2021. הדבר מעניין במיוחד על רקע השינויים שעברו על מערכת ישראל היום העיתון מאז הדחת העורך הקודם בועז ביסמוט והקו החדש שנוקט העיתון.

מבין שאר העיתונים היומיים, הבולטים ביותר הם הארץ, ששומר על כוחו בימי חול (עם ירידה מזערית מ-5.1% ל-5% בחציון) ועולה בסוף השבוע עם מ-5.5% ל-6.4%. ומעריב - שמזנק מ-4.3% ל-5.5%. במבט שנתי, שני העיתונים צמודים מאי פעם עם 5% להארץ - ו4.9% למעריב.

האזנה לרדיו

שיעור ההאזנה השנתי לרדיו ביום חול ממוצע עלה ל-65.1% (יולי 2021 -יוני 2022) בהשוואה ל-61.5% (יולי 2020 – יוני 2021) - עליה מובהקת. במונחים שנתיים, תחנות "כאן" / קול ישראל רשמו עליה שאינה מובהקת בשיעור האזנה הכולל ל-36.3% בהשוואה ל-36.2% בתקופה הקודמת (יולי 2020 – יוני 2021). תחנות גל"צ רשמו עלייה שאינה מובהקת ל-38.0% ביולי 2021 – יוני 2022 בהשוואה ל-37.0% בתקופה קודמת.

במונחים חצי שנתיים נרשמת עלייה בשיעור ההאזנה לתחנות "כאן" כאשר שיעור האזנה של הקבוצה עומד על 37.5% בינואר – יוני 2022 בהשוואה ל-35.1% ביולי - דצמבר 2021 . תחנות גלי צה"ל רשמו ירידה ל-37.3% בינואר – יוני 2022 לעומת 38.7% ביולי דצמבר 2021.

מהו סקר TGI?

מאגר המידע השיווקי TGI מבוצע ע"י חטיבת המדיה של קנטאר בישראל, תחת החסות של איגוד חברות הפרסום. מאגר TGI מבוסס על מדגם מייצג של מרואיינים במגזר היהודי בגילאי 18+, המשקפים אוכלוסייה בשיעור של כ-4.634 מיליון נפש. סקר ™TGI בישראל נערך משנת 1998 והתוצאות מתפרסמות פעמיים בשנה.

מאגרי המידע של החברה הסוקרת TGI מהווים כלים חיוניים לענף השיווק והפרסום בתהליך בניית אסטרטגיה שיווקית ותמהילי המדיה זאת בהתבסס על הבנת הצרכן והתמקדות בקהלי מטרה, יצירת תהליכי שיווק ממוקדים המבוססים על מידע עדכני וממוקד מאפשרת להגיע לניצול אופטימאלי של משאבי השיווק. כיום, המאגרים נמצאים בשימוש אצל משרדי פרסום וחברות לתכנון מדיה המובילים בישראל, אצל מפרסמים ובעלי מדיה רבים. המאגרים הינם כלי עבודה יומיומיים ומחייבים של תעשיית הפרסום

TGI הוא סקר צרכנות שמהווה כלי לתכנון מדיה עבור משרדי הפרסום ובמימונם, כדי לאפשר להם לבצע תכנון מדיה אופטימלי בהתבסס על נתוני הצריכה של מוצרים ושירותים. אנחנו עוקבים אחרי כמאתיים קטגוריות וסדר גודל של 1,500–2,000 מוצרים ושירותים. הצרכנים העיקריים שלנו הם בדרך כלל משרדי הפרסום וחברות תכנון המדיה". חברות הפרסום משתמשות בו ככלי עזר בשביל לדעת כמה לשלם עבור מודעה בעיתון או בתשדיר גינגל זמריר ברדיו.

"לפני שהן נעזרות בו בשביל לדעת כמה לשלם, הן משתמשות בנתונים כדי לדעת איפה הכי כדאי להן לפרסם מבחינת חשיפה ולבדוק את העלות-תועלת מבחינת החשיפה האופטימלית. מהו קהל המטרה של חברת הלבשה כזאת או אחרת ? יכולים גם לבדוק ביזה איזור יהיה ביקוש למוצרים לילדים וכדומה נוספות שקיימות בסקר, כולל אלה שמאפשרות לי לדעת איזה עיתונים אותו אדם קורא ולאיזה תחנות רדיו הוא מאזין".

תחנת רדיו רדיו קול חי רדיו חרדי רדיו קול ברמה סקר TGI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד