כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

ישראל בקרב מדיני: צבא מצרים - התקווה היחידה

גורם ישראלי אמר ל'ניו יורק טיימס': ישראל תפעל בארה"ב ואירופה להשגת תמיכה בממשל הצבאי הזמני במצרים • החוקה החדשה תאסור להקים מפלגות על בסיס דת

הפגנות במצרים
הפגנות במצרים

ישראל בעד הממשל הזמני במצרים – כך אמר גורם ישראלי בכיר לאתר העיתון 'ניו יורק טיימס'. הגורם אמר, כי במהלך השבוע הקרוב צפויה ישראל ללחוץ על אירופה וארצות הברית בכדי שיתמכו בממשל הצבאי הזמני במצרים, למרות האלימות שהוא מפנה כלפי מפגינים אסלאמיים.

לדברי הגורם, שגרירי ישראל בבירות המרכזיות בעולם יפעלו בקרב שרי החוץ במדינתם לתמוך במהלך. הסיבה: מפלה נוספת במצרים תיצור כאוס.

הגורם מנה את סדר העדיפויות שמציגה ישראל: "אם אתה מתעקש על עקרונות גדולים, אז אתה תפספס את הדברים החיוניים. חיוני שמצרים תחזור למסלולה בכל מחיר. ראשית, להציל את מה שאתה יכול, ולאחר מכן להתמודד עם דמוקרטיה, חופש וכן הלאה. אנחנו מנסים לדבר עם גורמי מפתח, מדינות מפתח, ולחלוק את השקפתנו כי ייתכן שאנחנו לא אוהבים את מה שאנחנו רואים, אבל מה האלטרנטיבה? בשלב הזה - זה צבא או אנרכיה.

"מאוד חשוב לנו שמדינות מסוימות יבינו את המצב כפי שאנחנו רואים אותו", אמר הגורם. "אנחנו עושים זאת מתוך תחושת דחיפות. נשתף מדינות משפיעות רבות בעמדתנו ככל שנוכל במהלך השבוע".

בתוך כך, מאבק הממשל במצרים בתנועת האחים המוסלמים נמשך גם בזירה החוקתית: ועדה מיוחדת שהוקמה בחודש שעבר על מנת להציע את התיקונים לחוקה, שגובשה בעיקרה על ידי אנשיו של הנשיא המודח מורסי, קרובה לסיום עבודתה.

מקור בוועדה אמר לעיתון 'אל-אהראם': "חוקת 2012 גובשה על ידי המשטר הישן של האחים המוסלמים על מנת להבטיח שידם של האיסלאמיסטים תהיה על העליונה ושהם אלו שיאמרו את המילה האחרונה בנוגע לעתידה הפוליטי של מצרים. זה חייב היה להשתנות".

המקור חשף, כי חברי הוועדה הגיעו להסכמה פה אחד כי החוקה החדשה חייבת להכיל איסור על הקמת מפלגות פוליטיות המבוססות על יסודות דתיים. המשמעות היא כי מפלגתם של האחים המוסלמים לא תוכל להתמודד בבחירות.

ארה"ב ואירופה בוחנות בימים אלו את יחסיהן עם מצרים, זאת בשל האלימות כנגד מפגינים מתנועת "האחים המוסלמים".
מצרים ישראל השגת תמיכה ממשל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד