כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

עוקף בג"ץ: מרכולי תל-אביב לא ייסגרו בשבת הקרובה

אז מה אם בג"ץ קבע שבשבת הקרובה רשתות הסופרמרקט בתל אביב אמורות להיסגר • לעירייה יש תוכניות אחרות ולכן לא תוקן חוק העזר העירוני

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. צילום: פלאש90
רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב. צילום: פלאש90

בית המשפט העליון הקציב לעיריית תל אביב-יפו 60 יום על מנת להסדיר את מעמד הסופרמרקטים בעיר הפתוחים בשבתות. 60 הימים עומדים להסתיים ביום שישי הקרוב, וכיוון שעדיין לא תוקן חוק העזר העירוני, על פי הפסיקה – רשתות איי אם-פי אם וטיב-טעם יידרשו לסגור את סניפיהם בשבת.

אך הבוקר (ב) חושף 'גלי צה"ל', כי עיריית תל אביב מצאה דרך לעקוף את הפסיקה. לפי הדיווח בגל"צ, בכוונת העירייה לשלוח מכתב לבית המשפט בו ייטען כי מועצת העירייה התפזרה כבר, לקראת הבחירות, ולכן אין מי שיוכל לתקן את חוק העזר העירוני. לטענת העירייה, הסוגיה תיאלץ להמתין עד לאחר הבחירות.

גורמים בעיר מתרעמים על העירייה וטוענים, כי בכוונתה לדחות את הטיפול עד לאחר הבחירות, ואז להתנהל לפי יחסי הכוחות הפוליטיים שייווצרו אז. "אנחנו דורשים תשובה מראש העיר כבר עכשיו", אמרו.

סגן ראש העיר ויו"ר סיעת 'רוב העיר', אסף זמיר, אמר לגל"צ: "בעקבות ההחלטה של בית המשפט מאותו הרגע הודענו בצורה רשמית שהעירייה תפסיק לאכוף כנגד עסקים שפתוחים בשבת במתכונת שהייתה עד היום, ואנחנו נמשיך לא לאכוף עד שתתקבל החלטה אחרת. העסקים שהיו פתוחים עד היום בשבתות במרכז העיר ימשיכו להיות פתוחים גם עכשיו".

עיריית תל אביב מסרה בתגובה לגל"צ, כי היועץ המשפטי מנסח את תשובתה וכשהיא תינתן בבית המשפט היא תפורסם. עם זאת, הם אומרים כבר עכשיו כי התשובה תהיה ברוח דברי ראש העיר חולדאי כי תל-אביב תישאר עיר חופשית.
תל אביב שבת בג''צ עוקפת בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד