ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שלושה גשרים פוצצו

חמישה חודשי לחימה: האבדות הגדולות של הרוסים

כוחות רוסים באזור חרסון באוקראינה פגיעים מאוד לתקיפות, ולמעשה מנותקים מהשטחים הכבושים האחרים שלהם לאחר שחיילים אוקראינים השביתו שלושה גשרים מרכזיים. רוסיה שלחה לאוקראינה בין 150,000 ל-190,000 חיילים להילחם באוקראינה. לפי ההערכות לפחות 75,000 מהם נהרגו או נפצעו

חמישה חודשי לחימה: האבדות הגדולות של הרוסים
חיל האוויר הרוסי צילום: דוברות הקרמלין

יותר מ-75,000 חיילים רוסים נהרגו או נפצעו מאז תחילת המלחמה ב-24 בפברואר, כך לפי בכירה אמריקאית אליסה סלוטקין, שציטטה את המספרים הללו מגורמי מודיעין בתדרוך שנערך לאחרונה. כוחות רוסים באזור חרסון באוקראינה למעשה מנותקים מהשטחים הכבושים האחרים, לאחר שאוקראינה פוצצה או פגעה בשלושה גשרים מרכזיים.

"נודע לנו שלמעלה מ-75,000 רוסים נהרגו או נפצעו, וזה עצום, יש כמויות מדהימות של השקעה בכוחות היבשה שלהם, למעלה מ-80% מכוחות היבשה שלהם תקועים, והם עייפים", כך אמרה סלוטקין, המשרתת בוועדת הכוחות המזוינים של הבית הלבן ל-CNN אך הסתייגה והוסיפה "אבל הם עדיין הצבא הרוסי".

גורמי מודיעין אמריקאים העריכו בעבר כי רוסיה שלחה לאוקראינה בין 150,000 ל-190,000 חיילים להילחם באוקראינה. הצבא הרוסי דיווח לאחרונה על אבדותיו במרץ, כשאמר כי 1,351 חיילים נהרגו. ביוני, מחוקק רוסי התפאר בפני סוכנות התקשורת הממלכתית RIA Novosti כי "הפסקנו למעשה לאבד אנשים".

סלוטקין אמרה ששלושה עד שישה השבועות הבאים עשויים להיות מכריעים עבור אוקראינה. "אני חושבת שמה ששמענו בתקיפות מהנשיא זלנסקי הוא שהאוקראינים באמת רוצים להכות את רוסיה בשיניים כמה פעמים לפני שהחורף מגיע, לשים אותם בעמדה הכי טובה שאפשר במיוחד להכות אותם בדרום" אמרה סלוטקין.

אוקראינה השתמשה בשבועות האחרונים במשגרי רקטות ש"ל HIMARS שסופקה על ידי ארה"ב כדי לפגוע קשות בשלושה גשרים על פני נהר הדניחפרו, מה שמקשה על רוסיה לספק צמוד ומזון ודלק לכוחותיה בחרסון. המודיעין הבריטי אמר שהאסטרטגיה מתחילה לבודד את החיילים הרוסים באזור חרסון.

היועץ לנשיאות אוקראינה, מיכאילו פודוליאק, אמר בטוויטר כי "על הכובשים ללמוד לשחות על פני הדנייפרו או "לעזוב את חרסון כל עוד זה אפשרי, ייתכן שלא תהיה אזהרה נוספת".

מלחמת אוקראינה רוסיה פיצוץ גשרים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד