י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
שמחה משולשת

ברית לתינוק בן 8 ימים הובילה לשלוש בריתות נוספות

שמחה גדולה בקהילה היהודית המתפתחת בעיר קרסנודר. סיפור מופלא של השגחה פרטית כאשר ביקור בזק לברית מילה של עולל בן שמונה ימים, השפיע על שלושה יהודים נוספים להצטרף לעם ישראל כיהודים כשרים לכל דבר

ברית לתינוק בן 8 ימים הובילה לשלוש בריתות נוספות
ברית מילה לתינוק צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית בעיר קרסנודר שבמערב רוסיה, זוכה בשנים האחרונות לעדנה והתעוררות גדולה, הבאים לידי ביטוי בכל עניין יהודי ובכל הגילאים. על רקע פעילותו האינטנסיבית של רב העיר קרסנודר ברוסיה, השליח הרב מנחם מענדל לאזאר, המנגיש את שירותי הקהילה לכל יהודי העיר והמחוז בידיים אמונות ומסורות.

לפני כשבועיים התבשר הרב על לידת תינוק במשפחה יהודית צעירה, המשתתפת דרך קבע בשיעורי התורה והחסידות בקהילה. בבדיקה מעמיקה יותר הובן, כי הברית צריכה להיערך בערב שבת. המוהל הוזמן, אך עקב קושי בסידור לו"ז הטיסות, הוא נחת כשעתיים לפני שבת, ובפעילות מהירה הובא התינוק בבריתו של אברהם אבינו, במעמד מרגש בבית הכנסת שבמרכז העיר, ונקרא שמו בישראל 'אליהו'.

רב העיר, הרב לאזאר, ניצל את ההזדמנות לעריכת עוד מספר בריתות למבוגרים יותר. הראשון הוא יהודי שאביו החל לפקוד בשנים האחרונות בקביעות את בית הכנסת, ולאחר שראה את השמחה על פני אביו החליט כי גם הוא צריך להתקרב ליהדות, ויקרא שמו בישראל 'לוי יצחק'.

השני הוא בחור שהחל להגיע לשיעורי התורה לצעירים, ובהתוועדות חסידית שנערכה קיבל על עצמו את קיום מצוות ברית מילה, ונקרא שמו בישראל 'יוסף יצחק'. הנימול השלישי עבר לגור בעיר קרסנודר לפני מספר חודשים, החל לפקוד את בית הכנסת, וצעד אחרי צעד התקרב לשמירת תורה ומצוות.

בשבת האחרונה השתתף בסעודת שבת בבית הרב, בהשתתפות המוהל ואורחים רבים מהקהילה, ובמהלך ההתוועדות התעוררה בו נשמתו היהודית, וביום ראשון התייצב עם עיניים אדומות, סיפר כי לא ישן כל הלילה, וברצונו למול את עצמו ולקבל את השם 'ישראל אריה לייב'.

המוהל של רוסיה, ד"ר ר' ישעיהו שאפיט, עוסק במסירות רבה זה שנים רבות בבריתות מטעם ארגון "ברית יוסף יצחק" בראשות הרב ירון עמית, והוא זה שמל את כל אלו שזכו במשך ביקורו הבזק בקרסנודר להיכנס בבריתו של אברהם אבינו.

בריתות אלו, משקפות את הפעילות הענפה בעיר קרסנודר השוכנת בדרום רוסיה, הנחשבת לאחת הערים החשובות בחבל הקווקז, ומתגוררים בה אלפי יהודים. והנה לנו סיפור השגחה פרטית מופלאה, כאשר ביקור בזק לברית מילה של עולל בן שמונה ימים, השפיע על שלושה יהודים נוספים להצטרף לעם ישראל כיהודים כשרים לכל דבר.

 

ברית מילה רוסיה הרב לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד