כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ישראל היום: אורי לופוליאנסקי יתמודד בירושלים

ישראל היום מדווח: לופוליאנסקי יתמודד על ראשות עיריית ירושלים • "מתכוון להכריז על מועמדותו לאחר ראש השנה.עד לחג עליו להשלים עדותו במשפט הולילנד"

לופוליאנסקי, יתמודד שוב? צילום: פלאש90
לופוליאנסקי, יתמודד שוב? צילום: פלאש90

על ראשות עיריית ירושלים מתמודדים כרגע משה ליאון וניר ברקת, אולם ייתכן כי גורם שלישי ייכנס למערכה: עיתון 'ישראל היום' מדווח הבוקר (ב) כי ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי, מתכוון להכריז על מועמדותו לאחר ראש השנה.

סיבת הדחייה, לדברי מקורביו, היא כיון שעד לחג מזומנים ללופוליאנסקי יומיים בהם עוד נדרש להגיע לבית המשפט ולהשלים את עדותו במשפט הולילנד.

"הוא היה כבר יכול להכריז על מועמדותו, אבל אורי הוא איש הגון ונקי. הוא ישלים את חובתו כלפי השופט והתהליך המשפטי, ורק אחר כך יעשה צעד משמעותי כזה", אומרים בקרבתו.

למרות הפרסומים כי אריה דרעי הבטיח לליאון את תמיכת הציבור החרדי, מקורביו אינם מודאגים: "זה לא עניינו מה הבטיחו לליאון. הוא לא צריך לדאוג בנוגע לשאלה אם וכמה יתבזה משה ליאון, והוא גם לא חושש ממנו. ברור שאם יש מתמודד חרדי, הציבור החרדי הולך איתו - וגם ליאון יודע את זה".

לפי החישוב של אנשיו, ללופוליאנסקי סיכויים טובים לנצח: "הציבור החרדי שווה יותר מ־90 אלף קולות בעיר, ובשביל לנצח צריך 120 אלף קולות. בשנים האחרונות היו אינספור פניות גם מהמגזר הדתי־לאומי, שיודע שהוא טוב עבורו". בהקשר הציבור הדתי-לאומי, הם מוסיפים ואומרים: "אולי הוא אפילו היחיד שיכול למנות רב ראשי ציוני לעיר".

לופוליאנסקי היה ראש העיר החרדי הראשון של ירושלים והיה מקובל אף על הציבור הרחב, הרבה בגלל עמותת 'יד שרה', אותה הקים.

שמו הוכתם כשהסתבך בפרשת הולילנד: על פי כתב האישום שהוגש נגדו, הוא קיבל שוחד בסך שני מיליון שקלים בכדי להעביר בצורה מהירה את תוכניות הבנייה של הפרויקט. אולם כבר בשלב מוקדם הציע השופט לתביעה ולסנגור להגיע ביניהם להסכמה.

לופוליאנסקי לא הגיב לדברים.
ירושלים לופוליאנסקי הולילנד בחירות התמודדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד