י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חסרי בושה

זוג בעל קשר לרוסיה הואשם בגניבת ת"ז של תינוקות מתים

זוג מהוואי ארה"ב הואשם על ידי הרשויות הפדרליות בגניבת זהותם של תינוקות מתים לפני עשרות שנים. הזוג בעל קשרים בעבר בסוכנות הריגול לשעבר של ברית המועצות, כך עולה ממסמכי בית המשפט

זוג בעל קשר לרוסיה הואשם בגניבת ת"ז של תינוקות מתים
אילוסטרציה צילום: unsplash

וולטר פרימרוז ואשתו, גווין מוריסון, מואשמים בכך שחיו תחת שמותיהם של תינוקות שהיו בני פחות משנה כשכל אחד מהם מת, כך לפי תביעה שהוגשה בבית המשפט בהוואי ארה"ב. השמות המזויפים בהם השתמשו היו של התינוקות בובי אדוארד פורט, וג'ולי לין מונטגיו.

פרימרוז, שהיה גם חלק ממשמר החופים האמריקני במשך עשרות שנים, השתמש בזהות בדויה כדי לעזור לו להשיג מסמכים כמו רישיונות נהיגה, דרכונים ותעודות של משרד ההגנה, מה שהוביל לכך שהוא קיבל סיווג ביטחוני בצבא ולאחר מכן עבד כאזרח שעובד בצבא.

בני הזוג, שניהם בשנות ה-60 המאוחרות לחייהם, מואשמים בגניבת זהות בנסיבות מחמירות, קשירת קשר לביצוע עבירה נגד ארה"ב והצהרה כוזבת בבקשה לקבלת דרכון הן נעצרו בהוואי ביום שישי בשבוע שעבר.

התובעים הפדרליים רוצים שהזוג יישאר במעצר ללא יכולת שחרור בערבות, כאשר עוזר התובע האמריקני תומס מוהלק אמר שיש לתביעה תמונות ישנות בהן שניהם נראים לובשים מדי ק.ג.ב. השירות החשאי של ברית המועצות לשעבר.

מוהלק אמר גם כי מקורה של מוריסון אמר שהיא חיה ברומניה כשהייתה מדינה בגוש סובייטי. התובעים טענו שיש סיכון גבוה שהבעל והאישה יברחו אם הם לא יוחזקו מאחורי סורג ובריח לפני המשפט, וציינו כי פרימרוז מיומן מאוד בתקשורת חשאית. לבני הזוג היו גם כינויים אפשריים אחרים.

פרימרוז ומוריסון שניהם נולדו ב-1955 ולמדו בתיכון ולאחר מכן בקולג' יחד בטקסס, נכתב ברישומי בית המשפט, לפני שנישאו ב-1980. רישומי בית המשפט אינם מסבירים מדוע קיבלו בני הזוג את זהותם של ילדים מתים בשנת 1987, אך סוכן מיוחד אחד במחלקת המדינה אמר בתצהיר כי בני הזוג איבדו את ביתם בטקסס עקב עיקול באותה שנה.

פרימרוז התגייס למשמר החופים כשהיה בן 39, אם כי בגלל שעשה זאת בזהותו של התינוק בובי פורט, הוא היה רשום כבן 27 בלבד באותה עת. הוא שירת כטכנאי חשמל עד שפרש לגמלאות ב-2016, אז עבד אצל קבלן ביטחוני של משמר החופים בהונולולו.

עורכי הדין של בני הזוג סירבו להגיב. אביה של ג'ולי לין מונטגיו, שמתה כשהייתה בת 6 שבועות ב-1968, היה המום ששם בתו שימש בתוכנית הפלילית. "אני עדיין לא מאמין שזה קרה", אמר ג'ון מונטגיו, בן 91, לסוכנות הידיעות AP. "הסיכויים הם כמו אחד לטריליון שהם מצאו אותה והשתמשו בשמה. אנשים יורדים נמוך לעשות הכול בימינו, תנו לילדים לנוח בשלום".

רוסיה תינוקות סוכנים ק.ג.ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד