ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
אל תישברו

חרם הצרכנים עובד: החברות הגדולות מפסידות

חברות הענק 'שסטוביץ' ו'דיפלומט' ספגו ירידות של 5.2% ו-3.6% בשווי המכירות. לעומת המתחרות הזולות יותר שרושמות עלייה בהכנסות

חרם הצרכנים עובד: החברות הגדולות מפסידות
סופר מרקט. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בעקבות המחאה שמוביל מגיש 'הצינור' גיא לרר ב'ערוץ 13' מסתבר כי שתי חברות ענק רשמו ירידה משמעותית בשווי המכירות. לפי נתוני 'סטורנקסט' שעוסקת במידע שיווקי ומתבססת על נתוני הקופות, עולה כי חברת שסטוביץ ספגה ירידה של 5.2% וחברת דיפלומט ספגה ירידה של 3.6%. כך פורסם אמש ב'כאן 11'.

מנגד, ענקית הטואלטיקה קימברלי חוגלה רשמה עלייה של 3.5% בשווי המכירות של החברה. במקביל, המתחרה הגדולה של דיפלומט בתחום השימורים, וויליפוד, רשמה עלייה משמעותית של 1.2% בשווי המכירות של המזון היבש.

מי שמנהל מאבק במקביל נגד עליית המחירים, הוא יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד שקרא לצרכנים לרכוש את מצרכיהם בצורה נבונה, להחרים את החברות שמייקרות ולהעדיף את החברות הזולות יותר כי הכוח בידם. בר דוד אף העלה קמפיין חוצות בנושא ברחבי ישראל כדי להעלות את המודעות ולכופף את החברות שמנצלות את המצב וקופצות פנימה לגל ההתייקרויות.

ביום שני התוודענו כולנו כי ראש הממשלה יאיר לפיד ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי כשלו בניסיונותיהם להפחית את גובה התייקרות הלחם ולאחר מספר דיונים בנושא, הכריזו השניים  כי מחירי הלחם יעלו ב-21% בשלוש פעימות. על פי הסיכום, מחיר שלושה סוגי הלחמים יעלה הדרגתית: מחיר הלחם האחיד הפרוס יעלה ב-5.5%, מחיר החלה יעלה ב-8% ומחיר הלחם האחיד יעלה ב-5%. פעימה נוספת תתקיים בחודש דצמבר.

חרם יוקר המחיה התייקרות דיפלומט הפסדים שסטוביץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד