י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
דורשים אכיפה

מותו של מתן: מאות תושבי בנימין מחו בכביש 60

בתום הלוויתו של הילד מתן צינמן ז"ל, יצאו מאות מתושבי בנימין לכבישים בדרישה לאכיפה ולפיתוח תשתיות. ראש מועצת בנימין ישראל גנץ: "דורשים התכנסות מיידית של גורמי הממשלה"

מותו של מתן: מאות תושבי בנימין מחו בכביש 60
מחאת תושבי בנימין צילום: דוברות בנימין

יממה לאחר התאונה הקשה בכביש 60 בנימין בה נהרג הילד מתן צינמן ז"ל וכשעה לאחר שנטמן בבית העלמין בירושלים, יצאו תושבי בנימין יחד עם המועצה האזורית בנימין וראש המועצה ישראל גנץ לצמתים בכביש 60 במחאה על המצב. גם תושבי בית אל וראש מועצת בית אל שי אלון וכן תושבי גוש עציון והשומרון השתתפו גם הם במחאה.

התושבים נשאו שלטים במחאה על מה שהם מכנים "הפקרות ורולטה בכבישים" שנובעת מחוסר אכיפה נגד הנהגים הפלסטינים ואזלת היד של מדינת ישראל בטיפול בתשתיות הכבישים ביהודה ושומרון.

ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ אמר כי "התאונה הקשה זעזעה את כולם וכעת צריך לעשות מעשה". גנץ דרש מראש הממשלה יאיר לפיד והשרים כינוס מיידי של הגורמים על מנת לצאת לתכנית חירום לאכיפה בכבישי יהודה ושומרון, ובמקביל קידום בהול של הכפלת כביש 60, שהוא עורק התנועה המרכזי ביו"ש ומשמש יהודים וערבים.

"הממשלה חייבת לצאת לדרך עם 'תכנית חירום לאכיפה' שכוללת טיפול יסודי בהפקרות בכבישים מצד הנהגים הערבים. לא יכול להיות שחצי מליון דוחו"ת של נהגים ערבים לא נאכפים ולא משולמים. לא יכול להיות שמספר עצום של כלי רכב צריך לרדת מהכביש והם ממשיכים לנסוע ולהרוג" אמר ראש המועצה.

עוד ציין ישראל גנץ את הצורך לדבריו ב"קידום בהול של פיתוח והכפלת כביש 60. אפשר לפתור את זה ולצאת לסלילת הכביש תוך שנה. הממשלה צריכה לקבל החלטה. או פיתוח מיידי של הכביש או חלילה המשך מחיר דמים".

המחאה התקיימה במספר צמתים בהם צומת מעבר מכמש, צומת גבעת אסף, צומת עפרה, צומת שילה וצומת מעלה לבונה צפון. במועצת בנימין אומרים כי המאבק להסדרת נושא האכיפה ופיתוח הכבישים רק החל.

מתן צינמן בנימין תאונות דרכים כביש 60

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד