כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כמה זה עולה לנו

המיליונים שאתם משלמים לאבטחת ראשי הממשלה לשעבר

אזרחי ישראל משלמים את אבטחתם של שני ראשי ממשלה לשעבר אהוד ברק ואהוד אולמרט, אך לא מודעים להיקף העלות הכרוכה בכך. בנט הצטרף זה עתה לתענוג ולפיד עשוי להצטרף אליהם לאחר הבחירות | כמה זה עולה לנו

המיליונים שאתם משלמים לאבטחת ראשי הממשלה לשעבר
אהוד ברק ואהוד אולמרט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראשי ממשלה לשעבר בישראל זכאים לאבטחה עד 20 שנה לאחר שעזבו את תפקידם, כך שכיום ישנם שלושה ראשי ממשלה מאובטחים במימון המדינה; אהוד ברק, אהוד אולמרט ונפתלי בנט.

התנועה לחופש המידע מספקת הצצה שהמדינה משלמת מכיסנו עבור הוצאות האבטחה של שני ראשי הממשלה הוותיקים יותר אהוד ואהוד בעת שהותם בחו"ל. ובכן מדובר בסכום עתק.

לפי הנתונים שפרסם העיתונאי ירון אברהם ב'חדשות 12', בין החודשים יולי 2020 ועד דצמבר 2020 שילמה המדינה 1,351,000 שקלים לשם אבטחתם של אהוד ברק ואהוד אולמרט בטיסותיהם לחו"ל שהיו לשם עסקיהם או חופשות פרטיות.

בשנת 2021 הגיעה עלות אבטחת ראשי הממשלה לשעבר לכ-3 מיליון שקלים, ובין ינואר עד יולי השנה - הסכום עומד על כ-15 מיליון שקלים. סך הכול, בין השנים 2022-2020 הסכום ששולם לאבטחה של ברק ואולמרט בחו"ל עומד על 5,717,121 שקלים.

אולמרט הגיב לנתונים ומסר: "אם המדינה מחליטה שהיא רוצה לשמור עליי, שתחליט. אין לי מושג, אני לא עסוק בזה".

מנכ"לית התנועה לחופש המידע עורכת הדין רחלי אדרי הגיבה לעלויות הגבוהות ואמרה: "אם אנחנו משלמים ככה על ראשי ממשלה לשעבר, ועכשיו בעקבות מערכת בחירות אחת יהיו לנו שני ראשי ממשלה לשעבר - זה רק מלמד כמה המנגנון הזה יקר ואזרחי המדינה הולכים לשלם עליו הרבה מאוד כסף".

ראש ממשלה אבטחת אישים אהוד אולמרט אהוד ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד