י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מי בזבז יותר?

המספרים נחשפים: פער הזוי בין בנט ונתניהו בהוצאות על טיסות

התנועה לחופש המידע מפרסמת הבוקר נתונים על טיסות ראשי הממשלה בשנתיים האחרונות מהם עולה פער של יותר ממיליון וחצי בין ראשי הממשלה שכיהנו, טיסת רה"מ בנימין נתניהו לוושינגטון עלתה קרוב ל-2 מיליון ש"ח, אולם טיסת רה"מ בנט לוושינגטון הגיעה לסכום של 3.5 מיליון ש"ח

המספרים נחשפים: פער הזוי בין בנט ונתניהו בהוצאות על טיסות
נתניהו בטיסה. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ

התנועה לחופש המידע מפרסמת הבוקר נתונים שקיבלה ממשרד ראש הממשלה באשר להוצאות הטיסות של ראשי הממשלה החל מסוף שנת 2020 ועד תחילת יולי 2022, כאשר הטיסה הראשונה (מודגשת בצהוב) היא של ראש הממשלה נתניהו והיתר של בנט. עלויות של טיסה קשורות בין היתר למספר הטסים וכן למשך השהות על הקרקע.

מהנתונים עולה פער עצום בהוצאות בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לזה של רה"מ היוצא, בנט. כך למשל, עלות טיסת נתניהו לוושינגטון התקרבה ל-2 מיליון שקלים, אולם הטיסה של בנט לוושינגטון שנה לאחר מכן, חצתה את ה-3.5 מיליון שקלים. סכום הטיסות הכולל הגיע ל-9,261,589 שקלים. אם נוסיף לכך את עלות המלונות, השכרת הרכבים והאולמות – נגיע בחישוב כולל לסכום של 14,634,092 שקלים.

מוקדם יותר פרסמנו על עלויות האבטחה לראשי הממשלה לשעבר, התנועה לחופש המידע מספקת הצצה שהמדינה משלמת מכיסנו עבור הוצאות האבטחה של שני ראשי הממשלה הוותיקים יותר אהוד ואהוד בעת שהותם בחו"ל. ובכן מדובר בסכום עתק. לפי הנתונים שפורסמו, בין החודשים יולי 2020 ועד דצמבר 2020 שילמה המדינה 1,351,000 שקלים לשם אבטחתם של אהוד ברק ואהוד אולמרט בטיסותיהם לחו"ל שהיו לשם עסקיהם או חופשות פרטיות.

בשנת 2021 הגיעה עלות אבטחת ראשי הממשלה לשעבר לכ-3 מיליון שקלים, ובין ינואר עד יולי השנה - הסכום עומד על כ-15 מיליון שקלים. סך הכול, בין השנים 2022-2020 הסכום ששולם לאבטחה של ברק ואולמרט בחו"ל עומד על 5,717,121 שקלים. אולמרט הגיב לנתונים ומסר: "אם המדינה מחליטה שהיא רוצה לשמור עליי, שתחליט. אין לי מושג, אני לא עסוק בזה".

מנכ"לית התנועה לחופש המידע עורכת הדין רחלי אדרי הגיבה לעלויות הגבוהות ואמרה: "אם אנחנו משלמים ככה על ראשי ממשלה לשעבר, ועכשיו בעקבות מערכת בחירות אחת יהיו לנו שני ראשי ממשלה לשעבר - זה רק מלמד כמה המנגנון הזה יקר ואזרחי המדינה הולכים לשלם עליו הרבה מאוד כסף".

מטוס ראש הממשלה בנימין נתניהו נפתלי בנט התנועה לחופש המידע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד