כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מי רוצה להיות מיליארדר

הפרס עלה ל-1.02 מיליארד דולר - השלישי בגובהו בהיסטוריה

לאחר שאיש לא זכה בהגרלה ביום רביעי האחרון בלוטו האמריקאי, המשמעות היא שהקופה עומדת כעת על 1.02 מיליארד דולר - או 602.5 מיליון דולר במזומן. ההגרלה הרצופה כבר מתגלגלת במשך 29 סיבובים רצופים, ואף אחד לא זכה מאז אפריל האחרון

הפרס עלה ל-1.02 מיליארד דולר - השלישי בגובהו בהיסטוריה
לוטו אמריקאי צילום: Pixabay

פקידי מפעל הלוטו האמריקאי אישרו כי קופה הפרסים תהיה השלישית בגודלה בהיסטוריה, קופה של מגה מיליונים זינקה ל-1.02 מיליארד דולר לאחר שאיש לא ניחש את כל ששת המספרים הזוכים בהגרלה ביום רביעי האחרון.

פקידי מפעל הפיס אישרו כי קופה הפרסים תתגלגל עוד ועוד, מה שהופך אותו לפרס הלוטו השלישי בגודלו במדינה בהיסטוריה של 20 השנים. הפרס העצום התגלגל ל-29 הגרלות רצופות, כאשר אף אחד לא זכה מאז ה-15 באפריל.

הפרס בסך 1.02 מיליארד דולר מיועד לזוכים שבוחרים באפשרות קצבה, המשולם מדי שנה במשך 30 שנה. רוב הזוכים בוחרים באופציית המזומנים, אשר עבור ההגרלה הבאה מוערך ב-602.5 מיליון דולר.

למרות שלא היו זוכים בפרס הגדול של 800 מיליון דולר, שמונה אנשים זכו במיליון דולר כל אחד לאחר שניחשו את חמשת המספרים הראשונים. יש בארה"ב שני סוגי הגרלות, מגה, ופוואר, המגה עולה דולר, הפוואר עולה שני דולר. הסיכויים לזכות בקופה של מגה הם אחד ל-302.6 מיליון, והסיכויים לזכות בפרס של פאוורבול הם אחד ל-292.2 מיליון. בישראל הסיכוי לזכות בלוטו של מפעל הפיס, הוא 1 ל-17 מיליון.

על פי החוק בארה"ב, הסכום ילך ויגדל עד שמישהו יצליח לנחש את כל המספרים, הלוטו מושפע מהיקף רכישות הכרטיסים. ככל שמספר קוני הכרטיסים גדל, כך גדל הפרס.

את הפרס של 1.05 מיליארד דולר ניחשה קבוצה של ארבעה אנשים שקנו במשותף כרטיס במישיגן ב-22 בינואר, 2021. הפרס הגדול ביותר אי פעם במגה היה 1.537 מיליארד דולר, אדם אחד זכה ב-23 באוקטובר 2018, עבור כרטיס שנמכר בדרום קרוליינה.

מתוך סכום הזכייה, מס ההכנסה הפדרלי ייקח 25 אחוז, כשהסכום יכול להשתנות לפי המדינה בה נקנה הכרטיס, חלק מהמדינות הגדולות בארה"ב, כולל קליפורניה וטקסס, אינן לוקחות מיסים גדולים על פרסי הלוטו, ולכן הזוכים באותן מקומות יהיו קצת יותר עשירים.

לוטו אמריקאי מיליארדר מיליארדים כרטיס לוטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד