ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

כתב אישום: "פחדו לדקור חייל, אז תקפו חרדי"

המשטרה והשב"כ עצרו שני מחבלים מעיסאוויה, בחשד לדקירתו של משה מנחם לימואי, בעת ששב מתפילה בכותל המערבי במוצאי תשעה באב • הפרקליטות הגישה נגדם כתב אישום

החשודים
החשודים



הותר לפרסום: מפלג המעוטים ביחידה המרכזית ושרות הבטחון הכללי עצרו שני תושבי עיסוויה שבירושלים, שהודו במעורבות בפיגוע בו נפצע האברך משה מנחם לימואי, תושב ירושלים בן 33, נשוי ואב לארבעה. ונגרמו לו פצעי דקירה בחזה, במותן וביד.

פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד גאולה כהן, הגישה לפני זמן קצר לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סולטן אבו חומוס ומחמוד רג'בי, תושבי עיסוויה שבירושלים, בני 19 ו-18, בגין מעורבותם באירוע הדקירה שהתרחש במוצאי תשעה באב בשער שכם.

על פי כתב האישום, אבו חומוס מואשם בניסיון רצח ובשיבוש מהלכי משפט ורג'בי מואשם בחבלה בכוונה מחמירה.

מחקירת הארוע עולה כי הנדקר וחבירו סיימו את התפילה בכותל המערבי וצעדו ברחוב הגיא אל שער שכם. משהגיעו לשם הותקפו, וכאמור, אחד מהם נדקר באופן קל עד בינוני.

בסיומה של חקירה משותפת של מפלג המיעוטים ביחידה המרכזית ושרות הבטחון הכללי הוגשו כאמור כתבי אישום נגד השניים בגין סיוע לרצח.

עוד בנושא:
אברך נדקר - וקיבל סיוע כלכלי מהסוכנות היהודית
פיגוע דקירה בעיר העתיקה: אברך נפצע קל עד בינוני

כתב האישום:

על פי כתב האישום, בתאריך 15.7.13 אירעה התפרעות בסמוך לשער שכם בירושלים. במהלך ההתפרעות עבר במקום סולטן (רבאח) אבו חומוס, ובשלב מסויים צילם את האירוע ואז התכופף לכיוון הקרקע ועורר את חשד כוחות הביטחון, כי הוא מרים אבן. בעקבות זאת עוכב ולאחר זמן מה שוחרר לדרכו.

למחרת בתאריך 16.7.13, בו חל השנה צום תשעה באב, בשעות הצהריים, לאחר ששמע מסולטן על התקרית, החליט אחד מחבריו להגיע לאיזור שער שכם בירושלים ביחד עם אחרים ושם לרצוח יהודי אשר ייקרה בדרכם. לשם כך הצטייד בסכין ונשא אותה על מותנו.

החבר יצר קשר עם הנאשמים ועם שלושה נוספים, וקבע להיפגש עימם סמוך לסופר מרקט "סנאביל" בעיסוויה.

בסמוך לשעה 20:00 נפגשו הנאשמים עם חבריהם, והוצע כי ייסעו כולם ביחד לירושלים על מנת להכות יהודי. השישה קשרו קשר לפגוע ביהודי באיזור שער שכם. בשיחה עם סולטן הבהיר לו החבר כי בכוונתו לדקור יהודי ליד שער שכם.

השישה נסעו יחדיו במונית שירות לירושלים, בדרך הבחין מחמוד כי חברו נושא סכין והבין כי התקיפה תתבצע באמצעות הסכין.

בהגיעם לאיזור שער שכם התיישבו על המדרגות במקום ואז נפרדו השניים מהחבורה וחיפשו קורבן לתקיפה. הם הבחינו בשוטרים וחיילים, אך סולטן חשש שאם יידקרו חייל או שוטר יירו עליהם.

בסמוך לשעה 8:45, בסמוך לצד הפנימי של שער שכם הבחינו השניים במשה לימואי, יצחק מישאלי וחננאל מישאלי, שלושה עוברי אורח בעלי חזות חרדית, שהולכים לעבר השער.

בשלב זה הבחינו הנאשמים שוב במתלונן ובשניים שעמו הולכים לכיוון רח' סולטאן סולימאן. החבר ביקש ממחמוד רג'בי לעלות לכיוון הרמזורים לתצפת ולהתריע, אם יגיעו לאזור אנשי כוחות הביטחון. וסולטן הצטרף אליו בכוונה להרוג את אחד היהודים.

מיד לאחר מכן התנפל החבר על משה לימואי וניסה לדקור אותו בצווארו, ואף דקר אותו מספר רב של פעמים בפלג גופו העליון בכוונה להורגו. לימואי ניסה להתגונן וכתוצאה מכך פגעה אחת הדקירות באמת ידו.

בשלב זה דחף סולטן את לימואי כדי למנוע ממנו לתפוס את החבר, השניים חברו אל מחמוד רג'בי וברחו מן הזירה.

הנאשמים עלו על מונית שירות לעיסוויה וביקשו מן הנהג ליסוע באופן מיידי כשהם מבטיחים לו תשלום עבור כל מקומות הנסיעה הפנויים. כשהגיעו לעיסוויה, בסמוך לשעה 23:00, החליף סולטן את בגדיו והעביר אותם לאחת מאחיותיו המתגוררת בבית נפרד ממנו כדי להקשות על מציאת הבגדים.

מיד לאחר מכן, פנו השניים לסתפר, וזאת בכוונה לשנות את חזותם ולהקשות על איתורם וזיהויים כמבצעי הדקירה.

כתוצאה מן התקיפה נגרמו לאברך פצעי דקירה בחזו, במותנו ובאמת ידו. הפגיעה בידו גרמה לו לנזק עיצבי.

במעשיהם המתוארים לעיל, ניסה לגרום למותו של לימואי שלא כדין, מחמוד רג'בי גרם ביחד עם אחר חבלה בכוונה מחמירה למתלונן וסולטן עשה מעשים שונים בכדי להכשיל חקירה פלילית בכוונה לשבש חקירה משטרתית.

סולטן (רבאח) אבו חומוס מואשם בניסיון לרצח ושיבוש מהלכי משפט. מחמוד (סעדי) רג'בי מואשם חבלה בכוונה מחמירה.

תמונות העצורים; צילום פלאש 90







כתב אישום רצח דקירה כותל חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד