כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"רק יישרפו"

סין מזהירה את ביידן מפני "משחק באש" על טייוואן

שיחה של שעתיים בין שני מנהיגי המעצמות, מגיעה על רקע הסלמה במתיחות בעקבות ביקור פוטנציאלי בטייוואן של יו"ר בית הנבחרים של ארצות הברית ננסי פלוסי. בעקבות השיחה משרד החוץ של טייוואן אמר שהוא מודה לביידן על תמיכתו

סין מזהירה את ביידן מפני "משחק באש" על טייוואן
חיילים סינים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא סין שי ג'ינפינג הזהיר את מקבילו האמריקני ג'ו ביידן מפני "משחק באש" על טייוואן, כאשר השניים קיימו את השיחה החמישית שלהם כמנהיגים בתקופה של מתחים כלכליים וגיאופוליטיים. כלי תקשורת ממלכתיים בסין דיווחו כי שי אמר לביידן שעל ארצות הברית לציית ל"עקרון סין האחת" והדגיש כי סין מתנגדת נחרצות לעצמאות טייוואן ולהתערבות של כוחות חיצוניים.

"אלה שמשחקים באש רק יישרפו", אמר שי לביידן. "אנחנו מקווים שהצד האמריקאי יכול לראות זאת בבירור". הבית הלבן אמר בהצהרה כי ביידן אמר לשי כי מדיניות ארה"ב לא השתנתה, "וושינגטון מתנגדת נחרצות למאמצים חד-צדדיים לשנות את הסטטוס קוו או לערער את השלום והיציבות על פני מיצר טייוואן" מים המפרידים בין האי לסין.

בעקבות השיחה משרד החוץ של טייוואן אמר שהוא מודה לביידן על תמיכתו וימשיך להעמיק את השותפות הביטחונית שלו עם ארצות הברית. שיחת ביידן שנמשכה יותר משעתיים, הגיעה כאשר נשיא ארה"ב מנסה למצוא דרכים חדשות לעבוד עם סין על רקע התחרות העולמית הגוברת והמתחים בין שתי המדינות על רקע זכויות אדם, בריאות גלובלית ומדיניות כלכלית, בין היתר.

לאחרונה, בייג'ין פרסמה אזהרות חריפות על ביקור פוטנציאלי בטייוואן של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, והודיעה שהיא תראה בביקור כזה פרובוקציה. האי בשליטה עצמית זוכה לתמיכה הגנתית בלתי רשמית מארה"ב, אך בייג'ין רואה בטייוואן חלק משטחה ולא פוסלת שימוש בכוח כדי להשיג את מטרותיה.

ג'ו ביידן ננסי פלוסי ארה''ב סין טיוואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד