י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מאשימים את הקורבן

רוסיה טוענת ש-40 אסירים אוקראינים נהרגו מטיל אוקראיני

משרד ההגנה הרוסי אומר כי 40 שבויי מלחמה אוקראינים נהרגו בהפגזה אוקראינית על בית סוהר בדונייצק שבידי הבדלנים. אוקראינה הגיבה לדיווח "הכובשים הרוסים רדפו את מטרותיהם הפליליות, ובכך להאשים את אוקראינה בביצוע 'פשעי מלחמה', ולהסתיר את עינויי השבויים והירי שבוצעו שם"

רוסיה טוענת ש-40 אסירים אוקראינים נהרגו מטיל אוקראיני
ההרס הנורא במזרח אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

גורמים רשמיים רוסים אמרו, כי ארבעים שבויי מלחמה נהרגו 75 נוספים נפצעו מפגיעת רקטה אוקראינית על מחנה הכליאה באולינבקה. צבא אוקראינה הכחיש את ביצוע הירי ובמקום זאת האשים את רוסיה בהפגזה על הכלא. הוא אמר שמוסקבה מבקשת לכסות עדויות על עינויים במקום. "הכובשים הרוסים רדפו את מטרותיהם הפליליות, ובכך, להאשים את אוקראינה בביצוע 'פשעי מלחמה', ולהסתיר את עינויי השבויים והירי שבוצעו שם בפקודת ממשל הכיבוש ופיקוד הכוחות המזוינים של הפדרציה הרוסית", כך נמסר מטעם המטה הכללי של אוקראינה.

"האויב הרוסי ממשיך בשיטות התעמולה שלו לנהל מלחמת מידע במטרה להאשים את הכוחות המזוינים של אוקראינה בהפגזת תשתיות אזרחיות והאוכלוסייה, תוך הסתרת פעולות ערמומיות שלו".

הצילומים ששודרו בטלוויזיה הממלכתית הרוסית מציגים את הריסות העישון של בניין, שנראה שיש בו שרידי אדם. אך כלי תקשורת מערביים דיווחו כי הם לא יכולים לאמת באופן עצמאי את הצילומים, אך ניתוח מצביע על כך שהבניין נפגע משריפה, ולא מארטילריה רגילה.

דנייל בזסונוב, דובר הרפובליקה העממית דונייצק הנתמכת על ידי רוסיה, אמר שהתקיפה הייתה "פגיעה ישירה בצריף המחזיק שבויים" ומספר ההרוגים עשוי לגדול. משרד ההגנה הרוסי אמר שהתקיפה בוצעה עם ארטילריה של טילי 'הימארס' מתוצרת ארה"ב והוא האשים את אוקראינה בפרובוקציה "שבוצעה במכוון".

על פי דיווחים בעבר עולה כי מספר חיילים אוקראינים שנכנעו לכוחות הרוסים לאחר מצור ממושך במפעל הפלדה אזובסטאל במריופול נלקחו לאולניבקה. הכוחות החזיקו מעמד נגד מתקפה רוסית בלתי פוסקת על האתר רחב הידיים במשך שבועות ונכנעו במאי האחרון, לאחר שהשתמשו במבוך המנהרות של המפעל כדי לקבל מחסה מפני ארטילריה ותקיפות אוויריות.

דונייצק מלחמת אוקראינה רוסיה פשעי מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד