כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"זוועת עולם"

המשגיח עורר את הבחורים על השוליים הצרים בכובעים

השוליים הצרים בכובעים: המשגיח רבי טוביה פולק בכנס הכנה לישיבה קטנה לילדי החיידרים בירושלים, דיבר על תופעת השוליים הצרים בכובעי הקנייטש שכבשו לאחרונה את עולם הישיבות. צפו בווידאו 

המשגיח עורר את הבחורים על השוליים הצרים בכובעים
בחורי הישיבות בכינוס ההכנה צילום: שלומי כהן

עד כמה הלבוש בעולם הישיבות שינה את פניו וחזר ארבעים שנה אחורה, ניתן לראות בכובעים בעלי השוליים הצרים שנכנסו בשנים האחרונות. תחילה בארה"ב ובשנה האחרונה בארץ, השוליים נהפכו ליותר ויותר צרים. 

מי שנתן על כך את הדעת הוא המשגיח הגאון הצדיק רבי מאיר טוביה פולק שבמתק לשונו התייחס לכך בכינוס מעמד הכנה לישיבה קטנה שהתקיים ביום שישי בירושלים לאלפי בחורים שעולים לישיבה קטנה בזמן אלול. 

וכך אמר הגר"ט פולק: "ראיתי כובע חדש בלי שוליים מסביב, רק איזה חוט מסביב, איזה הורה אמר לי שיש לו ידית להחזיק את זה, אתה קונה כובע ואתה מקבל חכה של סרדינים, הדייג הגיע, אתה לא נורמלי, מה הקשר? זה זוועת עולם".

"פתאום הוא מגלה חבר חדר שלו מגהץ גרביים, תגיד לי אתה שיכור? מגהץ גרביים, מסכנים השכנים, איזה ריח עולה להם. גרביים מעוצבות, גרביים סטייל, זה נקרא מודרני מסריח, זה דרגה גבוהה, יש חנות עולם לנעל, עולם לנעל, מה יש לנעל עולם? גרביים, אני לא רוצה להגיד לכם מה יש בעולם הבגד, יש לו 80 חפתים, ואיזה סיכה מוצמדת על החליפה, הוא נראה סגן נשיא אתיופיה, כזה עיגול, הוא שיכור. ויש חליפות עם דפקט, שהבינה שלהם הכיס יוצאת החוצה, תחליף את זה, עוד מעט הולכים ללכת עם חליפה הפוכה, כל הבטנה תהיה קדימה, אני רוצה לגלות לכם שהולך לצאת עוד כמה זמן חולצה קצרה עם חפתים, משהו מדהים".

כובע הרב מאיר טוביה פולק קנייטש ליטאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד