כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

קריאת קודש בניו יורק: להתפקד, להצביע ולהשפיע

רבני מועצת גדולי התורה קוראים לבעלי זכות הצבעה להתפקד, כדי להצביע ולהשפיע • מי מתמודד על ראשות העיר ויחליף את מייקל בלומברג? • ולמי יביעו החרדים?

צילומים: ישיבה וורלד
צילומים: ישיבה וורלד



גבאי בתי המדרש ברחבי ניו יורק פרסמו השבוע קריאת קודש של מועצת גדולי התורה של אמריקה וראשי אגודת ישראל של אמריקה לציבור בעלי זכות הבחירה - לצאת ולהתפקד.

מחר (ג) הוא היום האחרון בו ניתן להתפקד למפלגות, כדי להצביע ולהשפיע בבחירות המקדימות לראשות עיריית ניו יורק ולראשות ערים אחרות שיערכו ב-10 בספטמבר. הבחירות לראשות העיר עצמה יתקיימו ב-5 לנובמבר.

קבלן קולות חרדי, מבכירי העסקנים בניו יורק, מסביר ל'בחדרי חרדים': "הפעם המועמדים יודעים שמי שיכריע את הכף בבחירות המוניציפאליות הוא הציבור החרדי, כי ניו יורק היא העיר הגדולה ביותר בארה"ב מבחינת ריכוז יהודי, והציבור הזה הולך להצביע כי זהותו של ראש העיר חשובה לו. לנו, כציבור חרדי, חשוב להראות לפוליטיקאים שיש לנו כוח אלקטוראלי לפחות במישור המוניציפאלי".

ואכן, מרבית המתמודדים על ראשות העיר ועל התפקידים הבכירים בניו יורק, ביקרו במהלך החודשים האחרונים בבתי האדמורי"ם השונים, בקעמפים בקטסקילס ובמקומות אחרים. היה אפילו מי שהלך להשתטח על קברו של האדמו"ר מליובאויטש זצ"ל, כדי לזכות בקולותיהם של חסידי חב"ד. אחרים הבטיחו לטפל בסוגיית ברית המילה ובסוגיות אחרות שמטרידות את הציבור החרדי בניו יורק.

לפי נתוני מפקד האוכלוסין של 2010, 67% מאוכלוסיית ניו יורק איננה לבנה, ולהערכת פרשנים, הבחירות יוכרעו על ידי דפוסי ההצבעה של מה שמוגדר "הרוב של המיעוטים" - מגזרים הידועים כבעלי מודעות פוליטית גבוהה ושייכות מפלגתית, הנוטים להשתתף בבחירות בשיעור גבוה. עניין מיוחד מעוררים הלכי הרוח בקרב ההיספנים, המהגרים האסייתים והיהודים האורתודוקסים - שגדלו בשנים האחרונות באופן משמעותי. חבר מועצת העירייה סטפן לוין, המייצג אזור בחירה הכולל את שכונת וויליאמסבורג, אמר ל"טיימס" כי להערכתו "שיעור ההצבעה בקרב חסידי סאטמר יזנק ביותר מ-30%".



המתמודדים:

לא פחות מ-12 פוליטיקאים ופוליטיקאית אחת - תשעה דמוקרטים ושלושה רפובליקנים - נושאים עיניהם לתפקיד אש העיר ניו יורק, ומשתתפים בבחירות המוקדמות ב-10 בספטמבר.

רוב המועמדים אלמוניים יחסית, ושמותיהם אינם מוכרים במיוחד גם לתושבי העיר. גם הידועים שבהם: אנטוני ויינר היהודי, יו"ר מועצת העירייה כריסטין קווין - שנתמכת על ידי לוביסטים ועסקנים מסאטמר ובהם העסקן הותיק משה דוד נידרמן, מבקר העיר לשעבר וויליאם תומפסון, המבקר הנוכחי ג'ון לי והמועמד הרפובליקני ג'וזף לוטה, שכיהן עד לפני זמן קצר כמנכ"ל רשות התחבורה הציבורית בעיר, ג'ון קצמיטידיס - איש עסקים יווני ואריק סלגדו - נחשבים לפוליטיקאים מקצועיים אך חסרי השראה וחזון.

אחרי 12 שנים עם מייקל בלומברג, תושבי ניו יורק כמהים לראות דמות חדשה ורעננה בראשות העיר. למרות שרוב הפרשנים הפוליטיים גורסים כי כיאה לאיש עסקים מוצלח שצבר הון של מיליארדים, בלומברג היה "מנכ"ל" טוב, וייזכר כמי שהצליח לשמר את ההישגים שקיבל בירושה מקודמו רודולף ג'וליאני, במיוחד בשמירה על היקפי הפשיעה הנמוכים. עם זאת, לפי הסקרים, התושבים מצפים לבחירות המוניציפאליות בתקווה לראות פנים חדשות בסיטי הול, בניין העירייה הממוקם במורד מנהטן.
התפקדות ארה''ב בחירות דפוס הצבעה פוליטיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד