כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מתחיל לעבוד: הגר"י יוסף צירף שלושה דיינים באופן זמני לבית הדין הגדול

בפעולה ראשונה מאז נבחר, צירף הגר"י יוסף שלושה דיינים כמינויים זמניים לבית הדין הגדול • השלושה: הרב ישראל שחור, הרב מסעוד אלחדד והרב נחום גורטלר • מדוע נזקק הרב לאישורה של שרת המשפטים כדי למנות גם את הרב יעקב זמיר? • ומה התרחש בפגישה עם סגן שר הדתות?

הגר"י וסף. צילום: שוקי לרר
הגר"י וסף. צילום: שוקי לרר

זמן קצר חלף מאז נכנס הראשל"צ הגר"י יוסף לתפקידו, והפעולה הראשונה אותה מצא לנכון לבצע היא גם המטלה הדחופה ביותר שעמדה לפתחו: מינוי דיינים חדשים לבית הדין הגדול.

כידוע, שוררת בעיה קשה בנושא, וזוגות רבים המזדקקים לשירותי בתי הדין נתקעים עם תיקים פתוחים זמן רב, בשל היעדר דיינים בבית הדין הגדול.

היום (ב) החליט הרב על מינוי שלושה דיינים: הרב ישראל שחור, חבר בית הדין בתל אביב יפו, הרב מסעוד אלחדד, חבר בית הדין בירושלים, והרב נחום גורטלר, חבר בית הדין ברחובות - כולם מינויים זמניים עד למינוי דיינים קבועים.

מינוי נוסף, של הרב יעקב זמיר, ראש אבות בתי הדין של נתניה, כרוך היה בתוספת לתקן הקיים, ולאחר פנייה של לשכת הרב אל שרת המשפטים, ציפי לבני, התקבל אישורה לתוספת.

אמש נפגש הגר"י יוסף עם סגן שר הדתות הרב אלי בן דהן, לפגישה שהוגדרה כטובה, השניים דנו בשיתוף פעולה בין לשכת הרב לבין המשרד לשירותי דת. בהמשך לאותה פגישה החליט הרב בן דהן להגיע גם אל ביתו של הגר"ע יוסף לפגישה ראשונה מאז הבחירות לכנסת.
הרב יצחק יוסף דיינים מינוי חדשים בית הדין הגדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד