י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הארכיון של בחדרי חרדים

כששר בממשלה התקבל אצל הגאב"ד האנטי ציוני

פגישתו של גאב"ד 'העדה החרדית', העומד בראש המתנגדים למדינה, עם שר החקלאות אורי אריאל, התקבלה בהפתעה גמורה בקרב אנשי 'העדה'. הפגישה התרחשה בשנת תשע"ז והשר אף קיבל מהגאב"ד הקדשה מיוחדת לכבוד פועלו למען מערך הכשרות. 'בחדרי חרדים' חוזר לפגישה הנדירה שעוררה סערה

כששר בממשלה התקבל אצל הגאב"ד האנטי ציוני
השר אורי אריאל אצל הגאב"ד צילום: באדיבות המצלם

פגישה מפתיעה נרשמה בחודש תמוז תשע"ז, שר החקלאות דאז אורי אריאל מהבית היהודי, התקבל לפגישה נדירה אצל גאב"ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה וייס זצ"ל, במעונו בשכונת גוש 80 בירושלים. כעת עם הסתלקותו חוזר 'בחדרי חרדים' לפגישה הנדירה. 

הביקור של שר בממשלת ישראל אצל אחד מראשי המתנגדים למדינה, שעורר אז התעניינות גדולה - ואף הוביל למחאות בקרב חוגי 'העדה החרדית' הסעיר אז את הציבור החרדי. השר אריאל אף קיבל מהגאב"ד הקדשה מיוחדת - אות כבוד על פועלו למען מערך הכשרות ושמירת השבת במרחב הציבורי. השר אריאל פעל אז בשיתוף עם המפלגות החרדיות, למיגור הפרצות בסטטוס קוו.

בעדה החרדית, שאינם משתפים פעולה כלל עם שלטונות המדינה ומתנגדים לה בכל תוקף, לא זכרו מקרים רבים בהם מגיע שר בממשלת ישראל לביקור. כפי שדווח אז ב'בחדרי חרדים' הפגישה נסובה סביב הנושא הנוגע לזריקות בעופות ולכן השתתפו בה ראשי ועד הכשרות של 'העדה החרדית'.

מקורבי השר ציינו אז, כי הגאב"ד שיבח את אריאל, על שפעל לביטול מתווה הכותל, שלא תהיה דריסת רגל לרפורמים ולקונסרבטיבים, דבר כשלעצמו מפתיע, שכן הגאב"ד ושאר חוגי הקנאים אינם מכירים בכותל המערבי בשל השליטה הציונית בו.

השר אריאל אמר בפגישה: "כבוד גדול לי להיות במעמד הזה. בינינו לבין העדה החרדית יש אמנם הרבה אי הסכמות, אבל בכל הנוגע לשמירת ערכי היהדות במרחב הציבורי רב המחבר על המפריד. אני מודה לרב על קבלת פנים חמה ומבטיח להמשיך לשמור על הצביון היהודי של השבת ולהילחם להשארת המצב בכותל כפי שהוא".

במהלך הפגישה אף הוענקה לשר ספר עם הקדשה אישית בה כתב הגאב"ד: "למעלת כבוד מר אורי אריאל שיחי'. מוגש בזה לאות תודה והוקרה עבור פועלו למען כשרות העופות בארץ ישראל, בברכת ברכה והצלחה".

 

הרב יצחק טוביה וייס העדה החרדית אורי אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד