כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

בג"ץ יכריע מחר: האם לגייס תלמידי הישיבות

עתירה של התנועה לאיכות השלטון דורשת לגייס מיידית את מחזור הגיוס הקרוב של תלמידי הישיבות • "שר הביטחון השחית את זמנו של בית המשפט והפריח הבטחות"

יעלון בועדת פרי. צילום: אוהד צויגנברג
יעלון בועדת פרי. צילום: אוהד צויגנברג

מחר (ג) בשעה 12:00 ידון בג"צ בעתירה שהוגשה נגד החלטת שר הביטחון שלא לגייס את בחורי הישיבות.

כזכור, הגישה התנועה לאיכות השלטון בקשה כי יוצאו לקראת הדיון צווים על תנאי אשר יורו לשר הביטחון והמדינה לנמק מדוע לא יאכפו את חוק שירות ביטחון, נוכח פקיעת תוקפו של חוק דחיית שירות לתלמידי ישיבות. זאת, מאחר ושר הביטחון הודיע כי נשקלת האפשרות לפיה ידחה מועד גיוסם של תלמידי הישיבות אשר היו חייבים להתייצב לשירות החל מ-18.8.13.

לדברי העותרים: "בכך נשמטה הקרקע תחת הנחת העבודה המקובלת, הידועה ואשר אליה התחייבו משך שנה תמימה, לפיה ביולי 2013 יחל גיוסם תלמידי הישיבות, ילידי השנתונים 1994-1995, ככל בני גילם בציבור. על הנחה זו הסתמכו התנועה לאיכות השלטון, שר הביטחון, המדינה ובית המשפט במשך שנה. הודעה דרמטית זו, משנה לחלוטין את חוקי המשחק, ומחזירה אותנו אחורה בזמן שנה אחת בדיוק ליום 1.8.2012".

לדברי דובר התנועה לאיכות השלטון: "התנועה מצרה על כך ששר הביטחון והמדינה השחיתו את זמנם, את זמנה ואת זמנו היקר של בית המשפט הנכבד כאשר הפריחו לאוויר הבטחות אשר התגלו כחסרות כיסוי, רק בכדי לגלות כעת – שנה שלמה לאחר הגשת העתירה המקורית, כי עלינו לחזור ולדון באותן הבקשות בדיוק".
חוק הגיוס בג''צ עתירה בחורי ישיבות חוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד