כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
התנהגות שערורייתית

"כעבריין שנמלט מהכלא": הפקח בייש לעיני כל את התושב החרדי

תושב העיר לוד אסף לעצמו חלקי צינור שהיו מושלכים ברחוב, להם נזקק לצורך עבודתו | פקח שהסיק מתיעוד שהגיע לידיו כי התושב הוא זה שהשליך את הפסולת, עבר עם תמונת התושב בשכונה ותשאל תושבים לזהותו 

"כעבריין שנמלט מהכלא": הפקח בייש לעיני כל את התושב החרדי
התושב אסף חלקי מיזוג צילום: בחדרי חרדים

תושב העיר לוד ספג דו"ח כספי ועבר בִּיוּש ברבים על לא עוול בכפו.

פרטי המקרה החמור: א.מ תושב העיר לוד, טכנאי מיזוג במקצועו, נתקל בשבוע שעבר בפסולת מיזוג בדרכו למקום עבודתו בשכונת אחיסמך בעיר.

א.מ, שכאמור מתעסק במיזוג, עצר את רכבו ואסף לעצמו חלקי צינור שהיו מושלכים ברחוב להם הוא נזקק לצורך עבודתו. במקביל, אחד מעובדי העירייה תיעד את א.מ כשהוא מחזיק בקרטון שלקח מערמת הפסולת.

"מכאן הכול התגלגל", מספר התושב ל'בחדרי חרדים'. "לפני שאספר על הדו"ח שספגתי על לא עוול בכפי", הוא אומר בכאב, "אספר לך על הדרך הבזויה והקלוקלת שביצע פקח העירייה עד למתן הדו"ח", אומר א. מ. לכתב "בחדרי חרדים".

"נדהמתי לשמוע מתושבי השכונה שהפקח הסתובב עם תמונתי ושאל את העוברים ושבים לשמו של האדם שמופיע בתמונה, הייתי בהלם מוחלט", ממשיך א.מ. בתיאור המקרה, "שלא לדבר בכלל שהדו"ח שקיבלתי הוא משקר יסודו, אלא האופן הבזוי, שפקח מסתובב עם תמונה של תושב ברחבי השכונה כאילו מדובר בעבריין מסוכן שהצליח להימלט מהכלא ומהווה סכנה לציבור".

"אני לא יודע מה הורים לילדים חושבים כאשר הם רואים פקח מתשאל עוברים ושבים לזהותו של אדם כאשר תמונתו נחשפת לעין כל", ממשיך א.מ בשחזור המקרה, "אני מבויש, תאמין לי שיותר כואב לי הביזוי שעברתי בשכונה מאשר הנזק הכספי שספגתי מהדו"ח שנרשם לי ללא עוול בכפי", אומר א.מ. בכאב עצום, לדבריו "אני חוזר הביתה ומתברר עוד שהפקח ביקר בביתי ודרש מאשתי להזדהות ולהציג ת.ז, תוך כדי שהוא מטיח בה את האשמות שאני כביכול עוללתי, אין צורך לתאר את ההשפלה שאשתי חוותה מהמקרה הזה" אומר א.מ לכתב המערכת.

האבסורד הגדול לא נעצר כאן, כתב 'בחדרי חרדים' פנה לעירייה בדרישה להבין את התנהלות העירייה למעשה הפקח, אך זו בחרה להתעלם מהמקרה המדובר באופן מופגן.

לשאלת 'בחדרי חרדים' "מי התיר לפקחי העיריה להסתובב עם תמונה ולתשאל תושבים ולגרום לעוגמת הנפש של משפחת א.מ, שהאזרחים שנשאלו לזהותו עלולים להסיק מכך שהוא עבריין שהעירייה מחפשת" - הגיבה עיריית לוד כדלהלן: "מבדיקה מול הפיקוח העירוני עולה כי התושב נצפה כשהוא משליך את הפסולת. כך עולה גם מהתיעוד שבידי העירייה. אנחנו לא מבקשים להטיל דוחות וקנסות באופן שרירותי, אלא לבצע אכיפת עבירות איכות חיים כעיר המקפידה על חוק וסדר בתחומה. בידי התושב עומדת האפשרות להגיש בקשה לביטול תשלום הקנס מהעילות הקבועות בחוק ו/או להגיש בקשה להישפט בבית המשפט".

הדו"ח שספג התושב

תגובת העירייה הסעירה את א.מ., לדבריו "מה שמקומם עוד בתגובת העירייה, הינה הטענה שכביכול נמצא ברשותה תיעוד המוכיח שאני זה שהשלכתי את הפסולת, "בתיעוד שניתן לראות (למעלה) ממצלמת הרכב, ניתן לראות בבירור שלא אני זה שהשלכתי את הפסולת, אלא עברתי באופן אקראי באזור, ואספתי מתוך הערימה חלקי מיזוג, העירייה בתגובתה משקרת במצח נחושה! אומר לנו א.מ בכאב, "לא רק שלא מתנצלת על המקרה החמור, אלא משקרת במצח נחושה ומציגה אותי כעבריין".

חבר הכנסת לשעבר ומועמד לראשות עיריית לוד, יורם מרציאנו, אמר בתגובה לאירוע: "ההתנהלות בה פקח מחפש אזרח בצורה כזו של הלבנת פנים היא בלתי נתפסת, בפרט בשלושת השבועות בהם אנו בוכים על חורבן הבית בגלל שלא נהגו כבוד זה בזה". עוד הוסיף כי "לא ברור איך הפקח מרשה לעצמו להיות שופט ותליין יחד. אני מזדהה עם כאבה של המשפחה שסבלה מביוש ומבטיח שבעתיד הדברים יתנהלו אחרת, בעז"ה".

יש לציין כי מבדיקה שערכנו עם משפטן, התברר כי התנהלות הפקח מותרת לפי סמכויותיו, אך בהחלט יכול, והיה ראוי יותר לנהוג אחרת. לדברי עו"ד אוריאל ביליצקי, "על אף שהפקח קיבל לידיו ממצא לפיו הוא אמור לקנוס את התושב בדו"ח, אולם במסגרת תפקידו הפקח אמור לעשות זאת בצורה עניינית תוך גילוי רגישות ובדיקות מתאימות, ולא באמצעות הטלת אימה על התושבים ובני משפחותיהם". 

עוד הוסיף ביליצקי כי "ראוי היה כי העירייה (שהדבר הובא לידיעתה), לא תוציא הודעה לאקונית על כך שהתושב יגיש ערעור על הדו"ח שקיבל, אלא תצא עם הודעת התנצלות לתושב ותחדד נהלים עם הפקחים על מנת להבהיר כי תופעות מכוערות מסוג זה לא יישנו".

 

פקח עירוני דו"ח לוד חרדי הלבנת פנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד