כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות תקלה

צה"ל מפסיק זמנית את האימונים במטוסי F-35

חיל האוויר האמריקני הודיע בשבת כי התגלתה תקלה בכיסא המפלט של מטוסי ה'אדיר' F35 • בעקבות כך בחיל האוויר הישראלי קיימו הערכת מצב והוחלט לבדוק את כלל מטוסי ה'אדיר' לפני טיסה ראשונה

צה"ל מפסיק זמנית את האימונים במטוסי F-35
מטוס קרב F35 צילום: unsplash

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, קיים במוצאי השבת הערכת מצב ייעודית בעקבות מידע שהגיע מארה"ב אודות בדיקה להימצאות פגם במנגנון ההפלטה במושבי הטייס במטוסי F35.

לפי הנחיית היצרן על מנת להבטיח את תקינותם של מושבי המפלט, נדרשת בדיקה אשר מבטיחה את תקינותו של רכיב זה.

בסיום הערכת המצב הורה מפקד חיל האוויר על בדיקת כלל מטוסי ה'אדיר' לפני טיסה ראשונה. זהו תהליך שיבוצע על ידי הצוותים הטכניים והוא צפוי להסתיים בימים הקרובים.

מפקד חיל האוויר הדגיש כי על הבדיקות להיעשות באופן קפדני ויסודי וזאת בכדי להחזיר את המערך לכשירות מלאה תוך שמירה על סטנדרט בטיחות גבוה.

האלוף תומר בר. צילום: דובר צה"ל.

חיל האוויר הישראלי הינו חלק ממערך עולמי של מדינות המפעילות מטוס מסוג זה ופועל בשיתוף פעולה עם מקביליו ועם היצרניות, וזאת בכדי לעמוד בסטנדרט מחמיר ביותר, שנועד לשמור על בטיחות צוותי האוויר בפעילות אימונים ובפעילות מבצעית.

מפקד חיל האוויר הדגיש כי "משימות מבצעיות אשר תדרשנה ממערך ה'אדיר' עד לסיום בדיקת הסד"כ תהיינה באישור פרטני של מפקד החיל". כך נמסר מצה"ל.

‏הרקע לחשד לפגם הינו ממצא בודד שנמצא באחד ממטוסי חיל האוויר האמריקאי. המידע הובא לידיעת כל חילות האוויר המפעילים את מטוסים אלו ובכלל זאת לחיל האוויר הישראלי תוך הגדרת שיטת ומועדי הבדיקות הנדרשות על מנת להבטיח העדר כדורים פירוטכניים פגומים במושבי המפלט.

עד כה, לא ידוע על ממצאים נוספים במטוסים שנבדקו בארה"ב. תפקיד הכדור הפירוטכני להיות חלק מתהליך הפלטה תקין של מושב המפלט.

הבדיקה תבוצע על ידי הצוותים הטכניים של חיל האוויר לסד״כ המטוסים בימים הקרובים ובו תבחן כשירות כיסא המפלט. מטוס שייבדק ויימצא כתקין, יחזור מיידית לכשירות טיסה.

מטוס אדיר מטוס קרב אדיר F35 אימונים צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד